Łowcy.B promują bezpieczną pracę. Zobaczcie sami ich najnowszy skecz

Jak rozpoznać Chochlika? Jak nie stracić wzroku przy spawaniu? Jakie są alternatywne zastosowania ochronników słuchu? Oglądajcie skecz Łowców.B.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Łowcy.B promują bezpieczną pracę. Zobaczcie sami ich najnowszy skecz

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

2 gru 2014 13:43


Kabaret Łowcy.B przygotował skecz "Pamiętajcie o bezpieczeństwie" na potrzeby kampanii 3M "Chroń Swój Świat", który promuje przestrzeganie zasad BHP. Kampania skierowana jest do górników, hutników i pracowników firm produkcyjnych.

Jak wynika z badań zrealizowanych przez Millward Brown dla 3M,, aż co dziesiąta osoba nie czuje się bezpiecznie w pracy, a tylko 17 proc. zdaje sobie sprawę, że ich bezpieczeństwo zależy od nich samych lub ich koleżanek i kolegów.

Czytaj też: Pracuj albo giń? Po prostu pracuj bezpiecznie

Dlatego celem kampanii jest uświadomienie pracowników, że stosując się do zasad BHP chronią nie tylko siebie, ale również swoich bliskich i współpracowników. A skala wypadków w pracy jest ogromna.

- Według danych GUS, w 2013 r. było ich około 90 tys. – mówi Wojciech Kostro, dyrektor rynku grupy biznesowej bezpieczeństwo i grafika w 3M Poland. - Dostrzegając niewystarczającą skuteczność dotychczasowych akcji społecznych, postanowiliśmy postawić na niestandardowe rozwiązania, czyli na kampanię emocjonalną i angażującą. Dlatego nawiązaliśmy współpracę m.in. z kabaretem Łowcy.B, którzy przez swój skecz „Pamiętaj o bezpieczeństwie” mówią o tym problemie w sposób przyjemny i prosty - wyjaśnia.

Przepisy bezpieczeństwa pracy na poziomie deklaratywnym są powszechnie znane (98 proc. respondentów). Dlatego, 3M postanowił sprawdzić jak te przepisy są wcielane w życie. Jak wynika z przeprowadzonych w ramach kampanii badań prawie co trzecia pracująca osoba zna kogoś, kto powinien używać odpowiedniego sprzętu, a tego nie robi.

Czytaj też: To menedżerowie odpowiadają za bezpieczeństwo ludzi w pracy

Najczęściej problem ten widoczny jest w przemyśle (37 proc.) i branży spożywczej (35 proc.). Kampania „Chroń Swój Świat” podkreśla także, że bezpieczeństwo innych zależy od nas. Jak to wygląda w rzeczywistości?

Jak pokazują wyniki badań wielu z nas nie dba o swoich bliskich. Jeżeli już to robimy, najczęściej mówimy swojej partnerce lub partnerowi żeby na siebie uważała/uważał – 57 proc. Zdecydowanie rzadziej przypominamy o noszeniu odpowiedniego sprzętu – hełmu ochronnego (20 proc.), okularów ochronnych (18 proc.), ochronników słuchu (15 proc.) i maski oddechowej (13 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.