Inwestycja w zdrowie pracowników może dać firmom duże oszczędności

Prywatna opieka medyczna to obecnie najbardziej popularny i pożądany przez pracowników benefit. Poprawia wizerunek firmy i może mieć wpływ na mniejsze koszty związane z absencją pracowników. Oszczędności w przedsiębiorstwie zatrudniającym ok. 100 osób mogą przekroczyć nawet 100 tys. zł rocznie.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Inwestycja w zdrowie pracowników może dać firmom duże oszczędności

  • Prywatna opieka medyczna to najczęściej oferowany przez pracodawców element pakietu benefitów – pokazuje raport Sedlak & Sedlak „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników 2019”.
  • Takie świadczenie wzmacnia employer branding i poprawia wizerunek firmy, ale z drugiej strony przynosi też wymierne finansowe korzyści.
  • Raport Medicover („Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2013–2017”) pokazuje, że obejmując pracowników dodatkową opieką medyczną, firma może zaoszczędzić ponad 1 tys. zł na jednego zatrudnionego rocznie.

– Opieka zdrowotna, jaką pracodawca zapewnia swoim pracownikom, jest nieoceniona. Pozwala na łatwiejszy dostęp do lekarzy, więc pacjent szybciej otrzymuje pomoc i dzięki temu szybciej zdrowieje – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes prof. dr hab. n. med. Bożena Walewska-Zielecka, dyrektor departamentu medycznego i członek zarządu Medicover Sp. z o. o.

Prywatna opieka medyczna to najczęściej oferowany przez pracodawców element pakietu benefitów – pokazuje raport Sedlak & Sedlak „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników 2019”. W ubiegłym roku odsetek zatrudnionych otrzymujących ten benefit wyniósł 70,6 proc. Z kolei 48,5 proc. wskazało dodatkową opiekę medyczną jako najbardziej atrakcyjny i pożądany dodatek do wynagrodzenia.

Czytaj też: W zdrowym ciele zdrowy duch. Well-being nabiera znaczenia w Polsce

Takie świadczenie wzmacnia employer branding i poprawia wizerunek firmy, ale z drugiej strony przynosi też wymierne finansowe korzyści. Pozwala zmniejszyć skalę absencji chorobowych i związanych z nimi kosztów, które ponosi przedsiębiorstwo. Z danych ZUS wynika, że tylko w pierwszym kwartale ubiegłego roku Polacy spędzili na zwolnieniach lekarskich łącznie 102,9 mln dni, a lekarze wystawili 9,2 mln zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy, najczęściej dla osób w wieku 30–39 lat, a przeciętna długość takiego zwolnienia przekroczyła 11 dni - możemy przeczytać w Newserii.

CZYTAJ DALEJ »

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Szymon 2020-01-18 16:10:11

Pracownik na zwolnieniu lekarskim zwłaszcza w małych czy średnich firmach to zawsze mniejszy lub większy problem, zależy od stanowiska danej osoby. A jak chorobowe się przedłuża to już w ogóle jest dramat. A wiadomo że z lekarzami i badaniami to różnie bywa, więc dobrze jest jeśli to pracodawca zadba o leczenie swoich ludzi. W pakietach medycznych z medicover u nas w firmie ludzie maja stałą opiekę lekarską i mozliwosc badań realizowanych nawet w jeden dzień bez czekania w kolejkach. To bardzo przyspiesza proces diagnozowania a w efekcie samego leczenia

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.