Firmy inwestują w benefity zdrowotne

Skłonność pracodawców do dbania o zdrowie pracowników wzrosła w Polsce dwukrotnie od 2015 roku – wynika z raportu Grant Thornton i Medicover.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy inwestują w benefity zdrowotne

  • Jak wynika z badania Grant Thornton i Medicover, 58 proc. pracodawców w Polsce w swoich ofertach obiecywało nowo zatrudnianym pracownikom benefity zdrowotne.
  • Pracodawcy najczęściej proponują abonament prywatnej służby zdrowia – w 2019 roku 47 proc. przebadanych ofert pracy zawierała informację o takim beneficie.
  • Drugim najczęstszym benefitem proponowanym nowym pracownikom przez firmy jest pakiet sportowy.

W ostatnich latach stopa bezrobocia w Polsce mocno zmniejszyła się – od maja 2015 roku do maja 2019 zanotowano silny spadek (z 10,7 do 5,4 proc.) – co powoduje, że pracodawcom coraz trudniej zdobyć dobrego pracownika. Firmy zaczęły konkurować między sobą i chcąc przyciągnąć pracowników coraz częściej starają się oferować im różnego rodzaju benefity zdrowotne, takie jak abonamenty prywatnej opieki medycznej czy pakiety sportowe.

Według badania przeprowadzonego przez Grant Thornton i Medicover, w okresie styczeń-czerwiec 2019 roku, już 58 proc. pracodawców w Polsce w swoich ofertach obiecywało nowo zatrudnianym pracownikom benefity zdrowotne. Dla porównania, w analogicznym okresie 2015 roku było to tylko 24 proc. pracodawców, co oznacza, że popularność tego rodzaju zachęt w ciągu czterech lat wzrosła dwukrotnie.

Czytaj też: Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu: zdrowotny benefit jest istotny w walce o pracowników

Pracodawcy najczęściej proponują abonament prywatnej służby zdrowia – w 2019 roku 47 proc. przebadanych ofert pracy zawierała informację o takim beneficie. Jest to znaczny wzrost w porównaniu do 2015 roku, w którym odsetek ten wynosił tylko 22 proc.

Drugim najczęstszym benefitem proponowanym nowym pracownikom przez firmy jest pakiet sportowy np. karta zniżkowa do różnych obiektów sportowych, wejściówki na siłownię oraz na basen. Sportowy benefit proponuje już 40 proc. przebadanych pracodawców. Przez cztery lata odsetek ten wzrósł dwukrotnie – z 19 proc.

Coraz popularniejszym benefitem zdrowotnym są również darmowe owoce – obecnie oferuje go już co dziesiąty pracodawca, choć jeszcze w 2015 r. pozycja ta znajdowała się tylko w co pięćdziesiątej ofercie pracy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.