PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rewolucja w telemedycynie. Pandemia wymusiła zmiany, ale i oswoiła z nimi pacjentów

- Braki w wystarczającej liczby lekarzy już teraz staramy się rozwiązać nie tylko cyfryzacją, ale także m.in. umocnieniem roli pielęgniarek i innego personelu medycznego, odciążeniem lekarzy z wykonywania niektórych formalności oraz dostarczeniem najlepszej jakości systemu informatycznego do obsługi pacjentów. Pomimo wielu wysiłków problemu niedoboru kadr medycznych nie jesteśmy w stanie rozwiązać sami - mówi Dorota Sawicz, dyrektor personalny w grupie Lux Med.

Rewolucja w telemedycynie. Pandemia wymusiła zmiany, ale i oswoiła z nimi pacjentów
Dorota Sawicz, dyrektor personalny w grupie Lux Med (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Cyfryzacja i telemedycyna to przyszłość, od której nie ma odwrotu. Co prawda w najbliższych latach nie będą w stanie zastąpić wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie medycyny, ale z całą pewnością wesprą ich w zapewnianiu dobrej jakości opieki zdrowotnej całemu społeczeństwu.
  • Choć ludzie obawiają się nowości i wielu pacjentów miało opory przed korzystaniem z telemedycyny, to jednak koronawirus wprost zmusił ich do zmiany zachowań. 
  • A doświadczenia? - Nie zgodzę się, że pacjenci chcą wrócić do bezpośredniego kontaktu. Pragną raczej zdrowego balansu i racjonalności – załatwiania tego, co możliwe zdalnie, a tam gdzie jest taka potrzeba – osobistej wizyty - ocenia Dorota Sawicz.

Lux Med zatrudnia ponad 16 tys. osób, z czego sporą część stanowi personel medyczny. Czas pandemii jest dla nich wyjątkowo intensywny. Jak wyglądało pierwsze pół roku trwania pandemii w służbie zdrowia?
 
Dorota Sawicz, dyrektor personalny w grupie Lux Med: - Świat wywrócił się do góry nogami, na chwilę wszyscy wstrzymaliśmy oddech. Stanęliśmy przed niełatwym wyzwaniem – z jednej strony zmuszeni byliśmy zmienić model świadczenia usług lub ograniczyć liczbę niektórych z nich, z drugiej - chcieliśmy zapewnić ciągłość opieki dla wszystkich naszych pacjentów. Zastanawialiśmy się, jak zapewnić maksimum bezpieczeństwa medycznego, działając w warunkach tak niesłychanie wysokiej niepewności.

Z perspektywy czasu widzę, jak kluczowe okazały się procesy i procedury wypracowywane przez naszą organizację przez lata. Dzięki nim udało się ograniczyć do minimum liczbę błędów - mimo ogromnej presji i zupełnie nowej sytuacji. Paradoksalnie: pomogła nam w tym także elastyczność, którą wykształciliśmy w toku niesamowicie dynamicznego rozwoju, napędzanego licznymi fuzjami i przejęciami. Rozwoju, który bez wątpienia był najszybszy w branży.
 
Na jakie wsparcie mogli liczyć lekarze, pielęgniarki, położne, fizjoterapeuci, którzy są na pierwszej linii frontu?
 
- Priorytetem było oczywiście zapewnienie wszelkich niezbędnych środków i materiałów ochronnych, ale nie zapomnieliśmy również o dodatkowej pomocy. Szczególnie w pierwszych miesiącach mieliśmy do czynienia z ogromnym szumem informacyjnym, powodującym stres i lęk wśród całego społeczeństwa; na „pierwszym froncie” te obawy uderzały ze zdwojoną siłą.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rewolucja w telemedycynie. Pandemia wymusiła zmiany, ale i oswoiła z nimi pacjentów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.