PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Chorowanie pracownika kosztuje pracodawcę nawet 4,5 tys. zł rocznie

  • Autor: PAP
  • 28 paź 2014 20:22

- W ubiegłym roku koszt zasiłków chorobowych wypłaconych w Polsce przekroczył 13,3 mld zł - mówi doradca zarządu Konfederacji Lewiatan Jeremi Mordasewicz.

Chorowanie pracownika kosztuje pracodawcę nawet 4,5 tys. zł rocznie
Adobe Stock
REKLAMA

Dziś zaprezentowano w Warszawie raport "Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2009-2013", opracowany przez grupę Medicover, na podstawie danych medycznych blisko 180 tys. pracowników firm w wieku 18-67 lat.

Z raportu wynika, że mniej niż połowa pracowników (47 proc.) ma prawidłowy wskaźnik masy ciała, 2 proc. - ma niedowagę, 36 proc. - nadwagę a 15 proc. - otyłość. Także poziom cholesterolu całkowitego jest prawidłowy u mniej niż połowy badanych (46 proc.).

Czytaj też: Prawie co piąte zwolnienie lekarskie należy do ciężarnej

Analiza pokazała, że główne powody zwolnień lekarskich to ciąża, poród i połóg (40 proc.), choroby układu oddechowego (28 proc.), choroby układu ruchu (8 proc.) oraz urazy (7 proc.).

Z kolei najczęstszym powodem wizyt lekarskich są wizyty profilaktyczne i badania kontrolne (64 proc.), a także choroby układu oddechowego (40 proc., choroby układu ruchu (22 proc.), urazy (10 proc.) oraz choroby układu krążenia (12 proc.).

Czytaj też: Przez jakie choroby najczęściej tracimy pracę?

Współautorka raportu dr n. med. Katarzyna Gorzelak-Kostrzewska podkreśliła, że najwięcej zwolnień lekarskich wynika z problemów z ciążą. "W ciążę zachodzą kobiety w coraz starszym wieku, w związku z tym jest więcej powikłań, a więc ciężarne częściej korzystają ze zwolnień lekarskich" - wyjaśniła.

Podczas konferencji prasowej w Warszawie wskazywano także na koszty choroby dla pracodawcy i gospodarki, wynikające m.in. z kosztów krótkoterminowych zwolnień lekarskich, nieobecności pracownika lub mniejszej efektywności pracowników, którzy mimo choroby wykonują swoją pracę.

Współautorka raportu dr n. med. Agnieszka Motyl wskazywała, że sprawa kosztów choroby jest bardzo złożona, ponieważ obok kosztów medycznych są to także koszty rent, zasiłków chorobowych, ale też koszty utraconych przychodów.

Jak mówiła, na koszty choroby wpływają absencja lub obniżona efektywność chorego pracownika. Jak przekonywała istotne jest też jak szybko pacjent dostanie się na wizytę do lekarza i podejmie leczenie, ale też czy będzie współpracował z lekarzem i realizował zalecenia.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chorowanie pracownika kosztuje pracodawcę nawet 4,5 tys. zł rocznie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA