PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Arcelor Mittal pomaga się leczyć swoim pracownikom. Również z nałogów

• Koszty absencji pracowników wyniosły w 2014 r. w Polsce 13,5 mld zł, dla pracodawców było to 4,7 mld zł. Zdrowie pracowników powinno zacząć interesować pracodawców również z przyczyn demograficznych i sytuacji na rynku pracy.
• Medycyna pracy nie może się natomiast kończyć na orzecznictwie – konieczne są doradztwo i profilaktyka.
• Pracownicy Arcelor Mittal mogą liczyć na diagnozę chorób nowotworowych czy wsparcie w walce z nałogami.

Arcelor Mittal pomaga się leczyć swoim pracownikom. Również z nałogów
W 2014 r. Polacy spędzili 212 mln dni na zwolnieniu lekarskim. (fot. pixabay)
REKLAMA

– Zdrowy pracownik to najcenniejsze aktywo pracodawcy. Nie tylko my jemu dajemy pracę, ale i on nam – uważa Andrzej Mądrala, wiceprezydent Pracodawców RP i prezes Centrum Medycznego Mavit. – Tymczasem w 2014 r. Polacy spędzili 212 mln dni na zwolnieniu lekarskim. Koszt tej absencji to 13,5 mld zł, dla pracodawców – 4,7 mld zł – dodaje.

Według Anny Rulkiewicz, prezesa Pracodawców Medycyny Prywatnej i grupy Lux Med, obecny model medycyny pracy nie jest wystarczający – ogranicza się do orzecznictwa, tymczasem potrzebne są doradztwo i profilaktyka. – Samo słowo "orzecznictwo" budzi w pracowniku lęk, bo on wie, że to jest warunek konieczny do tego, aby móc podjąć pracę, dlatego być może nie zawsze jest do końca szczery podczas rozmowy z lekarzem – uważa Rulkiewicz. – Świat się zmienia, mamy coraz więcej chorób cywilizacyjnych. W interesie pracodawców jest to, aby ich pracownicy jak najmniej chorowali i byli jak najbardziej wydajni. Pod swoją opieką mamy blisko milion pracowników i to, co mogę stwierdzić z całą pewnością, to fakt, że brakuje na rynku lekarzy medycyny pracy – dodaje.

Jak zauważa Paweł Wdówik, konsultant krajowy w dziedzinie medycyny pracy, kierownik oddziału Mazowieckiego Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Radomiu, kwestia profilaktyki zdrowotnej jest bardzo istotna, a zważywszy na sytuację demograficzną, stajemy przed nowymi wyzwaniami.      – Czeka nas wydłużenie aktywności zawodowej – jeśli nie przez to, że podniesiony zostanie wiek emerytalny, to przez to, że będziemy mieć niskie emerytury – wyjaśnia.

Zatrudniający w Polsce 11 tys. osób koncern Arcelor Mittal już teraz interesuje się zdrowiem swoich pracowników. Tym bardziej że pracują oni w trudnych warunkach – chodzi m.in. o Hutę Katowice w Dąbrowie Górniczej czy Sędzimira w Krakowie – a średnia wieku pracowników to 50 lat.

– W organizacji odpowiadam za wiele projektów, a jednym z nich jest zarządzanie absencjami, które są dla pracodawcy kosztem. W naszej firmie każdy pracownik jest średnio przez 11 dni w roku na L4. To dezorganizacja pracy i konieczność znalezienia zastępstwa. Poza tym zależy nam na tym, żeby nasi pracownicy byli w dobrej kondycji. Dlatego staramy się monitorować powody zwolnień lekarskich i reagować, np. pomagając szybciej dostać się do lekarza specjalisty – mówi Anna Wyczesany, szef biura rozwoju pracowników i projektów HR, ArcelorMittal Poland.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Arcelor Mittal pomaga się leczyć swoim pracownikom. Również z nałogów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.