PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

80 proc. amerykańskich firm stosuje corporate wellness. A w Polsce?

• W podejściu work-life balance dba się nie tylko o rozwój kompetencji podwładnych, lecz także o ich zdrowie i dobre samopoczucie.
• Na znaczeniu zyskuje strategia Corporate wellness – harmonia między ciałem, duszą i umysłem.

  • Autor:JP
  • 31 mar 2016 12:13
80 proc. amerykańskich firm stosuje corporate wellness. A w Polsce?
Tylko 3 proc. polskich firm posiada kompleksową strategię promocji zdrowia. (Fot.: mat. pras.)
REKLAMA

Termin „wellness” powstał w latach 50. XX wieku. Stworzył go Halbert Dunn, dyrektor Narodowego Biura Statystyk Zdrowia w USA. Sama zaś idea zdrowego stylu życia w kontekście organizacyjnym wyklarowała się dopiero ok. 20 lat później. A to wszystko za sprawą rosnących kosztów opieki medycznej w amerykańskich firmach.

Od tego momentu można mówić o stopniowej implementacji ideologii corporate wellness, która początkowo zagościła w dużych korporacjach, takich jak: Johnson and Johnson, Pepsico czy Chase Manhattan Bank. Dzisiaj wdrożyło ją ponad 80 proc. tamtejszych przedsiębiorstw. W Polsce ideologia dopiero kiełkuje – z badań Buck Consultants wynika, że tylko 3 proc. polskich firm posiada kompleksową strategię promocji zdrowia. Widać jednak wyraźny trend rozwojowy.

Czytaj też: W której pracy w Polsce najlepszy work-life balance?

Corporate wellness zakłada holistyczne podejście do wszystkich aspektów funkcjonowania pracownika, aby mógł zachować możliwie najlepszą kondycję psychofizyczną potrzebną do wydajnej pracy.

Czytaj też: Arcelor Mittal pomaga się leczyć swoim pracownikom. Również z nałogów

W programach uwzględnia się pięć aspektów egzystencji człowieka: fizyczny, emocjonalny, umysłowy, duchowy oraz środowiskowy. Podstawowym celem jest tu nauka zdrowego stylu życia, w którym zachowany jest balans między sferą prywatną a zawodową. Strategia polega na promowaniu zachowań prozdrowotnych w kwestii odżywiania, aktywności fizycznej, zarządzania energią oraz stresem, regeneracji sił czy dotyczących ergonomii przestrzeni pracy.

Zdrowa firma

– Ciało człowieka to zaawansowany system, zbudowany z wielu podzespołów, z których każdy musi ściśle ze sobą współpracować. Tylko stan naturalnej równowagi pomiędzy poszczególnymi elementami składowymi tej skomplikowanej maszynerii prowadzi do zachowania pełni zdrowia, a co za tym idzie sprawności fizycznej i intelektualnej oraz stabilności emocjonalnej – mówi Oskar Ciałowicz, dyrektor Agencji Ciałowicz PR z branży medycznej i healthcare.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 80 proc. amerykańskich firm stosuje corporate wellness. A w Polsce?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.