Santander Bank Polska podczas zwolnień grupowych nie ograniczył się do zapewnienia godziwych warunków wypowiedzenia. Zrobił coś więcej. Wprowadził przemyślany outplacement, aby podziękować pracownikom za wspólnie spędzony czas, lojalność.

- Zwolnienia grupowe nie są tematem łatwym dla profesjonalistów HR.
- Coraz więcej firm, bo aż 40 proc. stosuje zwolnienia monitorowane, jednak świadomych i realnie wpływających na sytuację pracowników działań jest nadal mało.
- Przykładem jest Santander Bank Polska, który stworzył program outplacementowy dla zwalnianych pracowników.
Średni czas poszukiwania pracy w Polsce, który według badania Monitor Rynku Pracy wynosi obecnie 2 miesiące. Jeśli chodzi o oczekiwania kończących swoją przygodę w firmie pracowników, to aż 97 proc. oczekuje pomocy od pracodawcy podczas redukcji etatów. Czy dysponując nowoczesnymi technologiami i wieloma kanałami kontaktu możemy realnie wpłynąć na poprawę sytuacji zwalnianych pracowników? Odpowiedź na to pytanie dobrze obrazuje przykład działań rozpoczętych w ostatnim czasie przez Santander Bank Polska.
Czytaj też: Outplacement nie tylko dla polskich specjalistów. Pomoc coraz częściej potrzebna obcokrajowcom
Na początku 2019 roku w Santander Bank Polska wdrożony został proces zwolnień grupowych. Pracę miało stracić ok. 1400 pracowników banku, co stanowi ok. 11 proc. wszystkich zatrudnionych. Zwolnienia miały dotyczyć pracowników reprezentujących różne grupy demograficzne i kompetencyjne, którzy w wielu przypadkach, nie zmieniali miejsca zatrudnienia w ostatnich latach. Choć ich potrzeby są często różne to wspólnym mianownikiem jest chęć aktualizacji swojej wiedzy, dotyczącej poruszania się po nowoczesnym rynku pracy, który w ostatnich latach uległ znacznej transformacji i digitalizacji.
Dlatego Santander Bank Polska we współpracy z firmą szkoleniowo-konsultingową HR Embassy oraz firmą technologiczną Waywer, stworzył program micro-learningowy, którego celem jest wsparcie odchodzących pracowników w poszukiwaniu nowej pracy.
Łatwość dostępu i odpowiednia forma przekazu
Pierwszym kluczowym elementem działań było wykorzystanie odpowiedniej technologii i formy dostarczania pracownikom informacji. Najważniejsza była prostota uzyskania dostępu oraz łatwa w konsumpcji forma przekazu.


KOMENTARZE (0)