PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ta branża mocno odczuwa skutki koronawirusa. Wielu nie przetrwa

Ponad 70 proc. firm reklamowych zatrudniających co najmniej 2 osoby planuje zwolnienia, a co piąta zamierza zlikwidować powyżej 50 proc. dotychczasowych etatów. Co trzecia firma rozważa zawieszenie działalności, a co dziesiąta jej zakończenie. To wyniki badań przeprowadzonych przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych.

  • Karolina Markowska
    KM
  • 9 kwi 2020 16:02
Ta branża mocno odczuwa skutki koronawirusa. Wielu nie przetrwa
Co trzecia firma zajmująca się produkcją gadżetów rozważa zawieszenie działalności, a co dziesiąta jej całkowite zakończenie (fot. Pixabay)
REKLAMA

W badaniu przeprowadzonym przez Polską Izbę Artykułów Reklamowych skierowanym do branży reklamowej BTL wzięło udział ponad 450 firm. Prawie 90 proc uczestników rynku już w marcu  odnotowało spadki obrotów. Co trzecia firma odnotowała spadek na poziomie 75-100 proc. obrotów.

źródło: www.piap-org.pl
źródło: www.piap-org.pl

 

Przyszłość też nie nastraja pozytywnie. Ponad 90 proc. firm, które wzięły udział w badaniu, spodziewa się kontynuacji spadków. Dwie trzecie z nich twierdzi, że wyniosą one więcej niż 50 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

70 proc. firm reklamowych zatrudniających co najmniej 2 osoby planuje zwolnienia, a co piąta zamierza zlikwidować powyżej 50 proc. dotychczasowych etatów.

źródło: www.piap-org.pl
źródło: www.piap-org.pl

Co trzecia firma rozważa zawieszenie działalności, a co dziesiąta jej całkowite zakończenie.

Jak informują autorzy badania, głównymi problemami, z jakimi muszą dziś walczyć przedstawiciele branży, są drastyczne wyhamowanie środków publicznych na promocję miast i regionów, obcinane budżety marketingowe, brak targów, eventów, imprez masowych, odwołane wydarzenia sportowe takie jak Euro 2020, zastój w hotelarstwie i turystyce. 

Firmy jednak, co pokazuje badanie, walczą o przetrwanie. 4 na 10 przedsiębiorstw już wprowadziło elementy działalności nakierowane na handel, usługi i produkty związane z przeciwdziałaniem epidemii koronawirusa i jej skutków. 

Branża źle ocenia także zapisane w tarczy antykryzysowej sposoby pomocy. Pozytywnie rządowe działania ocenia tylko 4 proc. badanych. 

źródło: www.piap-org.pl
źródło: www.piap-org.pl

 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ta branża mocno odczuwa skutki koronawirusa. Wielu nie przetrwa

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.