Restrukturyzacja firmy znaczy odbudowę zaufania

Jakie są elementy decydujące o dobrej restrukturyzacji? Zdaniem praktyka, to odbudowa zaufania i kontakt z załogą.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Restrukturyzacja firmy znaczy odbudowę zaufania

PODZIEL SIĘ


Autor: Michał Nowak

16 maj 2018 22:42


Hubert Stępniewicz, prezes H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, dołączył do fabryki w 2016 r., gdy firma stanęła u progu konieczności przeprowadzenia restrukturyzacji. Jak mówi, ważne jest
zbudowanie odpowiedniego zaufania.

- Jako nowa twarz w firmie mogłem odciąć się od pewnych historii, ale zespół zarządczy musiał udowodnić, że jesteśmy wiarygodni. Dwanaście miesięcy zajęła nam odbudowa zaufania PKP Intercity, ARP, banków i dostawców – wspomina Stępniewicz.

Drugą kwestią, która jest powiązana przy restrukturyzacji firmy, jest odpowiedni kontakt z załogą.

- Jako prezes zarządu nie raz byłem zaangażowany w twarde rozmowy z załogą. W procesie restrukturyzacji, poza zmienną czasową i zaufaniem, budowa wiarygodności jest często kluczem, żeby odbudowa się powiodła. Zdarzyło i się, że zlekceważyłem problem komunikacji z pracownikami. Wyciągnąłem lekcje, jak bardzo ważna jest otwarta komunikacja z pracownikami, po to, aby obniżyć u nich poziom stresu. Utrzymywanie ich w niepewności powoduje, że zaczynają sobie tworzyć różne scenariusze, które są oderwane od rzeczywistości i później taki pracownik, choćby poprzez agresywną bierność, może wywrócić dany projekt i sprawić, że nie zakończy się skutecznie – zaznacza Stępneiwicz.

Artykuł powstał na bazie panelu „Restrukturyzacja” w trakcie X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.