Próchnik chce przeprowadzić restrukturyzację

Zarząd firmy Próchnik SA złożył do Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie, X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych wniosek o przeprowadzenie restrukturyzacji w postępowaniu sanacyjnym. Główne założenia restrukturyzacji, to zbycie wszystkich składników majątku, które nie są bezpośrednio niezbędne do kontynuacji działalności, koncentracja na rozwoju marki Próchnik i sprzedaż marki Rage Age.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Próchnik chce przeprowadzić restrukturyzację

PODZIEL SIĘ


Autor: DlaHandlu.pl

dlahandlu.pl

27 mar 2018 19:47


- Decyzja zarządu podyktowana była troską o przetrwanie spółki, będącej obecnie seniorem warszawskiej GPW, notowanym nieprzerwanie od 27 lat, tj. od 16.04.1991, jak również szacunkiem dla zobowiązań spółki i jej wierzycieli. Postępowanie sanacyjne, zawarcie układu i wykonanie go jest najbardziej uczciwą drogą, zapewniającą najwyższy możliwy poziom wykonania zobowiązań – informuje Próchnik.

- Utrata możliwości regulowania zobowiązań jest wynikiem zsumowanych z wielu lat efektów nieskutecznej realizacji decyzji strategicznych, które w związku z tym nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Obecny zarząd z pełną determinacją korygował zastane nieprawidłowości. Niestety obecne uwarunkowania rynkowe, różnią się diametralnie od tych, które pozwoliły w ubiegłych latach na wielokrotny wzrost wskaźników wynikowych branżowym konkurentom spółki. Suma powyższych czynników skutecznie uniemożliwiła planowaną na Q1 2018 emisję akcji, czego konsekwencją jest postępowanie sanacyjne – czytamy w komunikacie Próchnika.

Podstawowym celem planu restrukturyzacyjnego, wchodzącego w skład złożonego wniosku sanacyjnego jest przywrócenie spółce zdolności do wykonywania zobowiązań. Główne założenia restrukturyzacji, to zbycie wszystkich składników majątku, które nie są bezpośrednio niezbędne do kontynuacji działalności, koncentracja na rozwoju marki Próchnik i sprzedaż marki Rage Age.

Czytaj więcej tutaj

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.