PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Powrót do pracy w dobie COVID-19. ZPP sugeruje, jak powinien wyglądać w handlu detalicznym

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców opracowuje konkretne strategie powrotów
do pracy w określonych branżach. Jeśli chodzi o branże handlu detalicznego, ZPP przygotował zestaw rekomendacji, których wdrożenie powinno być rozbite w czasie na kilka etapów. Najwięcej do zrobienia jest jednak już teraz, czyli jeszcze przed szczytem zachorowań na COVID-19.

  • Autor:PW
  • 14 kwi 2020 21:52
Powrót do pracy w dobie COVID-19. ZPP sugeruje, jak powinien wyglądać w handlu detalicznym
W przypadku sklepów o powierzchni powyżej 100 metrów kwadratowych, jednocześnie w placówce powinna przebywać maksymalnie 1 osoba na 15 metrów kwadratowych powierzchni
REKLAMA
  • Związek proponuje, aby działania w zakresie handlu detalicznego podzielić na trzy generalne etapy.
  • Trudno jest jednoznacznie określić ich ramy czasowe - wydaje się, że powinny być one dostosowane do tempa rozwoju epidemii, na bieżąco konsultowanego z GIS oraz MZ - sugeruje ZPP.
  • Najdłuższy katalog rekomendacji mieści się w etapie pierwszym. To m.in. zniesienie handlu w niedzielę, zmiany w "godzinach dla seniora" czy zmniejszenie obostrzeń w zakresie handlu online.

Działania w ramach pierwszego etapu powinny być podjęte natychmiast - w okresie do osiągnięcia szczytowej liczby zachorowań. Zdaniem ZPP jednym z nich musi być zniesienie zakazu handlu w niedziele. 

- Celem tego działania jest rozładowanie ruchu w sklepach i zwiększenie przepustowości placówek
handlowych. Szczególnie w okresie zagrożenia epidemiologicznego i w obliczu wprowadzanych ograniczeń i restrykcji, zasadne jest dopuszczenie handlu przez 7 dni w tygodniu, tak by możliwe było
zminimalizowanie liczby klientów przebywających w sklepach jednocześnie - argumentuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Znieść należy też ograniczenia w otwieraniu marketów budowlanych oraz innego rodzaju sklepów, w tym tych znajdujących się w galeriach handlowych. Tu ZPP zaznacza, że konsekwentnie stoi na stanowisku, iż polskiej gospodarki nie stać na przedłużający się lockdown, dodając, że nawet najlepsze rozwiązania antykryzysowe nie złagodzą kryzysu, jeśli nie wrócimy do pracy. 

Kolejną rzeczą do zrobienia "na już" jest zmniejszenie obostrzeń w zakresie handlu online. Związek widzi w tym szansę na zredukowanie zagrożenia epidemiologicznego w placówkach handlowych. Obecnie sprzedaż niektórych produktów przez internet jest zakazana. Według ZPP należy znieść wszelkiego rodzaju obostrzenia w zakresie handlu online wykraczające poza regulacje obowiązujące placówki stacjonarne.

Zmienić limit oraz "godziny dla seniora"

Związek uważa, że aktualnie obowiązujący limit osób przebywających w sklepie nie jest adekwatny dla niektórych, zwłaszcza większych, placówek handlowych, dlatego trzeba wprowadzić nowy. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Powrót do pracy w dobie COVID-19. ZPP sugeruje, jak powinien wyglądać w handlu detalicznym

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.