Marks and Spencer zamknie 100 sklepów

Brytyjska sieć odzieżowa Marks & Spencer ogłosiła, że do 2022 r. zamknie 100 sklepów. Jak oceniają analitycy Global Data, w ciągu dwóch dekad udział marki M&S w rynku odzieżowym w Wielkiej Brytanii spadł o niemal połowę.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Marks and Spencer zamknie 100 sklepów

- Marks & Spencer od dziesięcioleci zdominował rynek odzieży w Wielkiej Brytanii, ale jego pozycja lidera jest w tym roku bardzo zagrożona, na rzecz marki  Primark - mówi Maureen Hinton, dyrektor Global Data.

Firma zauważa, że obecnie M&S zapowiada zamknięcie o 40 sklepów więcej niż wcześniej planował.

- Zamknięcie jeszcze większej liczby sklepów przyspieszy spadek, chyba że spółka przeniesie utraconą sprzedaż do kanału online i do innych sklepów. Ale musi również zacząć zwiększać łączną sprzedaż nieżywnościową, aby powstrzymać ogólny spadek – dodaje Maureen Hinton.

Jak zauważa, M&S traci udział od ponad dwóch dekad. Spółka osiągnęła swój szczytowy udział w rynku odzieży w Wielkiej Brytanii na poziomie 13,5 proc. w roku 1997. Jego pozycja wydawała się nie do zdobycia, ale od tego czasu jego udział w rynku wykazuje tendencję spadkową.

- W prognozie GlobalData na 2018 rok zakładamy, że udziały wyniosą 7,6 proc. w rynku odzieży, czyli praktycznie połowę tego, co dwa dziesięciolecia wcześniej. Dzieje się tak pomimo tego, że sieć otwiera domy towarowe powiększone o segment dla domu i żywności, a także zwiększa powierzchnię – mówi Maureen Hinton.

Analityk uważa, że M&S nie potrzebuje tak dużej powierzchni i tak wielu sklepów, aby osiągać swoje przychody z segmentu non-food (3,8 miliarda funtów w marcu 2017 r., w 303 sklepach i 11,3 miliona m kw. powierzchni sprzedaży).

Jak informuje portal BBC.com ze 100 sklepów zamknięto już 21, a M&S podał listę kolejnych 14 punktów. To część rozpoczętej w listopadzie 2016 r. odnowy. Firma chce jedną trzecią sprzedaży przenieść do Internetu. Samych sklepów ma tymczasem być mniej, jednak o większej powierzchni i w lepszych lokalizacjach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.