PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Jak zwolnić pracownika, by wciąż mówił nam "cześć" na ulicy?

– Rozstając się z pracownikiem, musimy pamiętać, że rozstajemy się z człowiekiem, a nie z numerem w naszym systemie. Kluczem dobrego rozstania się jest rozmowa, którą menedżer przeprowadza z pracownikiem. Należy pamiętać o dobrym przygotowaniu do niej kadry menedżerskiej – radzi Agata Kaczmarska, dyrektor HR w dentsu Polska & CEE.

Jak zwolnić pracownika, by wciąż mówił nam "cześć" na ulicy?
Agata Kaczmarska, dyrektor HR w dentsu Polska & CEE. (fot. dentsu)
REKLAMA
  • Grupa dentsu to globalna sieć reklamowa, która działa w 145 krajach i zatrudnia 66 tys. pracowników.
  • Pod koniec ubiegłego roku firma ogłosiła, że w ramach głębokiej transformacji pożegna się z ok. 12 proc. załogi w skali globalnej i 6 proc. w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Jak transformacja, zmiany i zwolnienia będą wyglądać w Polsce? Co zrobić, by nawet po rozstaniu pracownik nadal rzetelnie wypowiadał się o byłym pracodawcy? Zapytaliśmy o to Agatę Kaczmarską, dyrektor HR w dentsu Polska & CEE.

Grupa dentsu przechodzi właśnie pełną transformację. W dentsu Polska rozpoczęliście ten proces dwa lata wcześniej, obecnie jedynie nabrał on tempa. Zaplanowane przez was zmiany wiążą się również ze zwolnieniami. W skali globalnej niemałymi, bo mają one dotknąć 12 proc. załogi. Jak chcecie to zrobić, by konsekwencje były jak najmniej dotkliwe dla wizerunku dentsu?

Agata Kaczmarska, dyrektor HR: – Marketing to bardzo dynamiczna branża, zdominowana przez ludzi młodych, aktywnych, rozwijających swoje kariery. Również poziom zatrudnienia w niej jest zazwyczaj elastycznie dopasowywany do liczby obsługiwanych kontraktów, zatem większość firm działających w naszym sektorze jest przygotowana do zmiany swojego poziomu zatrudnienia adekwatnie do rozwoju biznesu. 

Zwolnienia w marketingu często są, ale nie zawsze, pochodną kurczenia się biznesu. W naszym przypadku jest właśnie inaczej. Transformujemy zatrudnienie w dentsu, ponieważ chcemy uprościć to, jak działamy, jak jesteśmy zorganizowani i wejść na nowy poziom współpracy i kompetencji. To oznacza, że musimy integrować zespoły, zatrudnić nowych ekspertów, wzmocnić te obszary biznesu, których potrzebują klienci i zrezygnować z tych, które dzisiaj są mniej istotne.

Co będziecie brać pod uwagę przy zwolnieniach?

– Bez względu na to, czy rozstajemy się z jednym czy z kilkudziesięcioma pracownikami, liczy się indywidualne podejście do każdego z nich. Podejmując ważne decyzje kadrowe, zawsze staramy się brać pod uwagę różnego rodzaju okoliczności, które towarzyszą naszym pracownikom, mówię tu o tych bardziej ludzkich kwestiach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Jak zwolnić pracownika, by wciąż mówił nam "cześć" na ulicy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • jerzyk 2021-02-01 19:58:36

    korpobełkot

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA