PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak zwolnić pracownika, by wciąż mówił nam "cześć" na ulicy?

– Rozstając się z pracownikiem, musimy pamiętać, że rozstajemy się z człowiekiem, a nie z numerem w naszym systemie. Kluczem dobrego rozstania się jest rozmowa, którą menedżer przeprowadza z pracownikiem. Należy pamiętać o dobrym przygotowaniu do niej kadry menedżerskiej – radzi Agata Kaczmarska, dyrektor HR w dentsu Polska & CEE.

Jak zwolnić pracownika, by wciąż mówił nam "cześć" na ulicy?
Agata Kaczmarska, dyrektor HR w dentsu Polska & CEE. (fot. dentsu)
REKLAMA
  • Grupa dentsu to globalna sieć reklamowa, która działa w 145 krajach i zatrudnia 66 tys. pracowników.
  • Pod koniec ubiegłego roku firma ogłosiła, że w ramach głębokiej transformacji pożegna się z ok. 12 proc. załogi w skali globalnej i 6 proc. w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Jak transformacja, zmiany i zwolnienia będą wyglądać w Polsce? Co zrobić, by nawet po rozstaniu pracownik nadal rzetelnie wypowiadał się o byłym pracodawcy? Zapytaliśmy o to Agatę Kaczmarską, dyrektor HR w dentsu Polska & CEE.

Grupa dentsu przechodzi właśnie pełną transformację. W dentsu Polska rozpoczęliście ten proces dwa lata wcześniej, obecnie jedynie nabrał on tempa. Zaplanowane przez was zmiany wiążą się również ze zwolnieniami. W skali globalnej niemałymi, bo mają one dotknąć 12 proc. załogi. Jak chcecie to zrobić, by konsekwencje były jak najmniej dotkliwe dla wizerunku dentsu?

Agata Kaczmarska, dyrektor HR: – Marketing to bardzo dynamiczna branża, zdominowana przez ludzi młodych, aktywnych, rozwijających swoje kariery. Również poziom zatrudnienia w niej jest zazwyczaj elastycznie dopasowywany do liczby obsługiwanych kontraktów, zatem większość firm działających w naszym sektorze jest przygotowana do zmiany swojego poziomu zatrudnienia adekwatnie do rozwoju biznesu. 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zwolnienia w marketingu często są, ale nie zawsze, pochodną kurczenia się biznesu. W naszym przypadku jest właśnie inaczej. Transformujemy zatrudnienie w dentsu, ponieważ chcemy uprościć to, jak działamy, jak jesteśmy zorganizowani i wejść na nowy poziom współpracy i kompetencji. To oznacza, że musimy integrować zespoły, zatrudnić nowych ekspertów, wzmocnić te obszary biznesu, których potrzebują klienci i zrezygnować z tych, które dzisiaj są mniej istotne.

Co będziecie brać pod uwagę przy zwolnieniach?

– Bez względu na to, czy rozstajemy się z jednym czy z kilkudziesięcioma pracownikami, liczy się indywidualne podejście do każdego z nich. Podejmując ważne decyzje kadrowe, zawsze staramy się brać pod uwagę różnego rodzaju okoliczności, które towarzyszą naszym pracownikom, mówię tu o tych bardziej ludzkich kwestiach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Jak zwolnić pracownika, by wciąż mówił nam "cześć" na ulicy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • jerzyk 2021-02-01 19:58:36

    korpobełkot

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.