PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Ich wyszkolenie kosztuje 1 mln zł. Teraz nie mają co robić

Praca marzeń – pewne, wysokie zarobki, które na konto spływają już podczas dwuletniego szkolenia. Tak było do kwietnia tego roku. Teraz, wraz z zamarciem ruchu lotniczego na niebie, jego kontrolerzy nie mają zbyt wielu zadań. Sytuacja w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej jest opłakana. Dziura w budżecie osiągnie nawet 700 mln złotych.

Ich wyszkolenie kosztuje 1 mln zł. Teraz nie mają co robić
Jak deklaruje prezes PAŻP, Janusz Janiszewski, pracy nikt nie straci, a redukowane pensje nie mogą spaść poniżej 5331 złotych brutto miesięcznie. Fot. PAŻP
REKLAMA
  • Wpływ na jej wysokość mają przede wszystkim koszty osobowe tej państwowej instytucji.
  • Zarząd PAŻP obniżył wszystkim wynagrodzenia o 25 proc. Bez zgody załogi.
  • Jak deklaruje prezes PAŻP, Janusz Janiszewski, pracy nikt nie straci, a redukowane pensje nie mogą spaść poniżej 5331 złotych brutto miesięcznie.

- Jest to czas kryzysu i każdy z nas, niestety, poniesie jego konsekwencje. Te rozwiązania, które mogliśmy wprowadzić jako pracodawca, zostały wprowadzone. Obniżyliśmy kwotę bazową kontrolerom z 8,5 tys. na 6,5 tys. zł. To w przeliczeniu pozwala zoptymalizować nasze koszty osobowe o 20-30 procent. Średnio to 25 proc. na każdego pracownika PAŻP. Włącznie ze mną – mówi nam Janusz Janiszewski, prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Najniższe wynagrodzenie w Agencji to 5331 złotych brutto miesięcznie.

Obniżki są konieczne, ale czasowe. Co czeka kontrolerów ruchu lotniczego po kryzysie?

- Powrót do tych wypracowywanych pieniędzy w latach prosperity. Pamiętajmy jednak o jednym – status quo już się skończyło i świat lotniczy zmienia swoją strukturę – podkreśla prezes PAŻP.

Szukanie pracy za granicą

Co to znaczy, że „świat lotniczy zmienia swoją strukturę”?

Wiele wskazuje na to, że część podobnych do PAŻP europejskich agencji nie przetrwa kryzysu.

- To jest czas na ekspansję – komentuje tę kwestię Janiszewski, mówiąc jednocześnie o szansach dla PAŻP w związku z tą sytuacją.

Szansę na dodatkowy zarobek, na dodatkowe umowy na obsługę ruchu lotniczego w innych krajach UE są ogromne. Jednak w tym momencie nieosiągalne dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

- Musimy zmienić swoją strukturę legalną, czyli tak naprawdę ustawę o PAŻP. Zmiana pozwoli nam na funkcjonowanie też na innych rynkach. Teraz nie mamy możliwości wystąpić w przetargu na świadczenie usług nawigacyjnych w innych krajach – tłumaczy szef Agencji.

Na co może liczyć teraz kontroler ruchu lotniczego?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Ich wyszkolenie kosztuje 1 mln zł. Teraz nie mają co robić

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Filip 2021-01-26 10:17:06

    zarobki rzędu 8,5tys mają miejsce jeszcze w czasie zdobywania licencji. Później są to wynagrodzenia rzedu 20tys.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA