Zwyczajne ogłoszenie to za mało. Jak rekrutować, by skutecznie zrekrutować?

Sytuacja na rynku pracy mobilizuje firmy do poszukiwania nowych atrakcyjnych sposobów dotarcia do kandydatów i wyróżnienia się jako pracodawca. Eniro Polska wykorzystuje w tym celu pomysł wdrożony przez polski start-up Waywer. Rozwiązanie to pozwala na spersonalizowaną komunikację z kandydatami w procesie rekrutacyjnym za pośrednictwem wiadomości wideo jeszcze przed pierwszym spotkaniem z rekruterem. Coraz częściej firmy i instytucje szukają potencjalnych pracowników w sposób odbiegający od tradycyjnych form rekrutacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zwyczajne ogłoszenie to za mało. Jak rekrutować, by skutecznie zrekrutować?

  • Dla nikogo nie jest już zaskoczeniem, że stworzenie odpowiedniego "candidate experience", czyli sumy doświadczeń kandydata z potencjalnym pracodawcą, jest kluczowe w osiągnięciu sukcesu rekrutacyjnego, zwłaszcza w sytuacji tzw. rynku pracownika.
  • Jeśli chcemy przyciągnąć do naszej organizacji wartościowych kandydatów, musimy zadbać już od momentu, gdy zdecydowali się aplikować, o zbudowanie jak najlepszych relacji na linii firma-kandydat.
  • Z pomocą w tym obszarze przychodzą pracodawcom coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Jedno z nich opracował polski start-up Waywer.

Rozwiązanie proponowane przez Waywer, które zdecydowała się wdrożyć do procesu rekrutacji firma Eniro Polska, polega na wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości wideo do kandydatów. Osoba otrzymuje wiadomość na telefon za pośrednictwem SMS-a lub maila. Kliknięcie w link przekierowuje kandydata do wiadomości wideo.

Krótki film zawiera wypowiedź rekrutera, a także szczegóły dotyczące miejsca spotkania czy zaproszenie do zapoznania się z poradnikiem "Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej". Wiadomość może być dowolnie konfigurowana - można ją wzbogacić np. o mapy z lokalizacją siedziby firmy, linki do kanałów społecznościowych pracodawcy, dodatkowe filmy, zdjęcia czy grafiki.

- Specjalizujemy się w marketingu internetowym i nowych technologiach dla biznesu. Z zainteresowaniem śledzimy nowe trendy w cyfrowej komunikacji z kandydatami. Innowacja Waywer nie tylko usprawnia proces rekrutacyjny, ale stanowi również wartość dodaną w budowaniu pożądanego employer brandingu. Obecnie monitorujemy efektywność wdrożenia tej nowoczesnej usługi i zauważyliśmy życzliwe przyjęcie tego kanału komunikacji ze strony kandydatów - mówi Anna Strutyńska, dyrektor personalny w Eniro Polska.

W klasycznym procesie rekrutacji to pracodawca zazwyczaj wie wcześniej, jak wygląda kandydat. Dzięki zastosowaniu wiadomości wideo kandydat ma szansę poznać przedstawiciela firmy, zanim pojawi się na rozmowie rekrutacyjnej. Spersonalizowany komunikat wideo pozwala pracodawcy na wyróżnienie się spośród innych firm zabiegających o uwagę kandydata.

Czytaj też: Rekrutacja, pokolenie Z: Czego oczekują i czym przyciągnąć ich do firmy?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.