Zwolnienia w Getin Noble Bank. Podatek bankowy jednym z powodów?

Do końca 2016 r. Getin Noble Bank planuje w ramach zwolnień grupowych ograniczyć zatrudnienie o 15 proc. Obecnie zatrudnia 5,6 tys. osób.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zwolnienia w Getin Noble Bank. Podatek bankowy jednym z powodów?

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jm

29 lut 2016 10:31


Getin Noble Bank zgłosił już do Powiatowego Urzędu Pracy w Warszawie plan obniżenia poziomu zatrudnienia, obowiązujący do końca 2016 roku. Redukcje etatów mają objąć maksymalnie 15 proc. załogi i są wynikiem próby ograniczenia kosztów operacyjnych.

Konieczność ich ograniczenia wynika z kolei - jak informuje bank w komunikacie - z nałożonych na bank nowych obciążeń, które zbiegły się ze wzrostem wymogów kapitałowych i wprowadzeniem podatku bankowego.

Czytaj też: PKO BP, Getin Noble, Raiffeisen Bank. Oni zaplanowali zwolnienia grupowe

- Znaczący wzrost składek na Bankowy Fundusz Gwarancyjny, utworzenie Funduszu Wsparcia Kredytobiorców oraz wypłata środków z tytułu upadku SK Banku stanowiły istotne wyzwanie dla wszystkich podmiotów działających w branży finansowej, w tym również dla Getin Noble Banku - czytamy w komunikacie.

- Warto zauważyć, iż pojawienie się nowych obciążeń zbiegło się w czasie ze znaczącym wzrostem wymogów kapitałowych oraz wprowadzeniem podatku od aktywów, co dodatkowo zwiększyło presję na wyniki banków - informuje Getin Noble Bank.

Jak zapewnia bank, celem zarządu jest ograniczenie poziomu zwonień do niezbędnego minimum. - Dlatego głównym elementem realizowanego programu będą działania związane z optymalizacją struktury organizacyjnej, polegające na zmniejszaniu liczby zespołów oraz zmianami warunków zatrudnienia - czytamy również w komunikacie. 

Już pod koniec ubiegłego roku bank ograniczył zatrudnianie nowych osób, co przy naturalnej rotacji pracowników, pozwala ograniczyć poziom zatrudnienia minimalizując do niezbędnego poziomu konieczność przeprowadzania zwolnień.

Obecnie w Getin Noble pracuje 5,6 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

mroźna 2016-07-01 12:22:25

w każdej firmie są reorganizacje. nie ma się co dziwić. można tylko spekulować czemu tak jest. a w każdym razie z tego co widzę to obsługa klienta w getinie jest na bardzo wysokim poziomie, nawet lepiej niż się spodziewałam. szybko działają, i są po stronie klienta, super :)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.