PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zmienia się zawód handlowca. Pracodawcy inwestują w nowe kompetencje

Przywilej osobistych odwiedzin klientów odszedł  w zapomnienie w dobie pandemii. Głównym wyzwaniem stało się zorganizowanie czasu pracy przedstawicielom – przyznało 51 proc. decydentów firm w raporcie „Kondycja branży medycznej w czasie pandemii” przeprowadzonym przez firmę rekrutacyjną  i outsourcingową Devire. Problem ten dotyczy również innych sektorów.

  • Autor:jk
  • 4 lis 2020 14:31
Zmienia się zawód handlowca. Pracodawcy inwestują w nowe kompetencje
Po wybuchu pandemii koronawirusa tradycyjne modele sprzedaży zostały zablokowane (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Działy sprzedaży w pandemicznej rzeczywistości funkcjonują zupełnie inaczej.
  • Pracownicy, którzy dotychczas dobrze sprawdzali się w świecie tradycyjnej sprzedaży, nie zawsze są przystosowani do korzystania z digitalowych rozwiązań.
  • Aby poradzić sobie z obecną sytuacją, firmy zaczęły inwestować w nowe kompetencje.

Praca przedstawicieli handlowych, farmaceutycznych i medycznych opiera się na spotkaniach
i kontaktach z reprezentantami środowiska medycznego. Po wybuchu pandemii koronawirusa tradycyjne modele sprzedaży zostały zablokowane.

- Trudność wynikająca z ograniczonej gotowości do przyjmowania przedstawicieli przez farmaceutów i pracowników medycznych zaowocowała rozkwitem zdalnych środków sprzedaży. Jednym z wyzwań, przed którymi stanęliśmy, było opracowanie szkoleń w zakresie pozaosobistych narzędzi dotarcia do pracowników placówek medycznych. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że te szkolenia stanowią bardzo ważny aspekt motywujący dla zespołu i stabilizujący nowy model pracy. Naszą intencją jest utrzymanie regularnego systemu rozwoju dla zespołów - mówi Katarzyna Tybora, HR & communication director w Bausch Health.

Firmy zainwestują w sprzedaż i marketing

Działy sprzedaży w pandemicznej rzeczywistości funkcjonują zupełnie inaczej. Pracownicy, którzy dotychczas dobrze sprawdzali się w świecie tradycyjnej sprzedaży, nie zawsze są przystosowani do korzystania z digitalowych rozwiązań stopniowo wprowadzanych przez firmy, głównie ze względu na obostrzenia i brak możliwości bezpośredniej promocji swoich produktów. Aby poradzić sobie z obecną sytuacją firmy, zaczęły inwestować w nowe kompetencje.

Prawie 1/4 firm planuje zwiększenie zatrudnienia do końca roku (23 proc. z nich). Pracodawcy najchętniej decydują się obecnie na powiększanie zespołów  w działach: sprzedaży (50 proc.), marketingu (prawie 28 proc.) oraz rejestracji i jakości.

Źródło: Devire
Źródło: Devire

Katarzyna Wierzbicka, business unit manager w Devire podkreśla, że z danych wyłania się wyraźna potrzeba inwestycji w rozwiązania marketingowe, które mają za zadanie wesprzeć sprzedaż pozbawioną tradycyjnych ścieżek dotarcia i zmagającą się z ograniczeniem bezpośredniego kontaktu.

Co ciekawe kompetencji kluczowych w nowej rzeczywistości pracodawcy poszukują w miejscach, na które branża farmaceutyczna i medyczna były do tej pory zamknięte. Mowa o pracownikach z domów mediowych, agencji reklamowych czy przedstawicielach usług marketingowych.

Nie tylko branża medyczna 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zmienia się zawód handlowca. Pracodawcy inwestują w nowe kompetencje

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.