Zjawisko niekontrolowanych odejść z firmy coraz powszechniejsze. Jak skutecznie badać zadowolenie pracowników?

Według badań Hudson i Great Digital aż 35 proc. pracowników nie jest zadowolonych ze swojego miejsca pracy i poważnie myśli o zmianie firmy. Natomiast 45 proc. badanych, mimo ogólnego zadowolenia z obecnego zatrudnienia, rozważa zmianę pracy na inną.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zjawisko niekontrolowanych odejść z firmy coraz powszechniejsze. Jak skutecznie badać zadowolenie pracowników?

PODZIEL SIĘ


Autor: Joanna Tymczyj

12 mar 2018 20:00


  • Według badań Hudson i Great Digital, ponad połowa badanych chce zmiany z powodu braku możliwości rozwoju w swojej firmie.
  • Kolejnym powodem odejść jest niezadowolenie z wysokości wynagrodzenia i otrzymywanych benefitów (45 proc.).
  • Aż 41 proc. pracowników przyznało, że czynnikiem, który skłania ich do poszukiwania nowego zajęcia jest zła atmosfera panująca w firmie.

Czasami jeden, drobny aspekt może spowodować, że pracownik będzie rozglądał się za nowym miejscem pracy. Żeby zaradzić niekontrolowanym odejściom pracowników wystarczy cyklicznie badać ich doświadczenie związane z miejscem pracy i wdrażać odpowiednie działania, które poprawią ich odczucia.

Korzyści systematycznego badania employee experience

Badanie doświadczenia pracowników z firmą i odpowiednie reagowanie na ich sugestie podnosi zadowolenie zespołu i przekłada się na wielowymiarowe korzyści dla organizacji.

Po pierwsze, wzrost zaangażowania pracowników przekłada się na efektywność ich pracy. Bezpośrednim zyskiem dla firmy są niższe koszty pracy – w ramach tego samego wynagrodzenia jest realizowane więcej zadań. Pośrednim zyskiem dla firmy jest zwiększenie satysfakcji klientów i pozyskiwanie długofalowych relacji z nimi. Zaangażowani pracownicy stają się ambasadorami firmy i dzięki temu nawiązują mocniejsze więzi z kontrahentami.

Czytaj też: Polacy zmieniają pracę z powodu niskich zarobków

Po drugie, większe zadowolenie z pracy w naturalny sposób ogranicza rotację, a tym samym pozwala na oszczędności budżetowe. Tworzenie przyjaznych miejsc pracy w oparciu o zebrane od pracowników informacje pozwoli zatrzymać cennych specjalistów w firmie i ograniczy koszty związane z dobrowolnymi odejściami.

Po trzecie, dbałość o pozytywne doświadczenie pracowników z firmą zwiększa potencjalną atrakcyjność pracodawcy na rynku, a więc liczbę pożądanych kandydatów. Ludzie chcą pracować w firmach, w których głos pracowników jest brany pod uwagę i istotny dla przełożonych. Wysoki komfort pracy i realizowanie dobrych praktyk w kontekście relacji pracownik - pracodawca, przekładają się na ilość aplikacji i zapewniają firmie dostęp do wykwalifikowanej kadry.

Warunek 1: Wykaż chęć do działania

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

IMHO 2018-03-13 07:36:30

W Polsce najbardziej palący jest problem niskich wynagrodzeń. Pokazuja to badania od lat ale nadal nikt z tym nic nie robi. Badanie dla badania to marnowanie pieniędzy.