PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zjawisko niekontrolowanych odejść z firmy coraz powszechniejsze. Jak skutecznie badać zadowolenie pracowników?

Według badań Hudson i Great Digital aż 35 proc. pracowników nie jest zadowolonych ze swojego miejsca pracy i poważnie myśli o zmianie firmy. Natomiast 45 proc. badanych, mimo ogólnego zadowolenia z obecnego zatrudnienia, rozważa zmianę pracy na inną.

Zjawisko niekontrolowanych odejść z firmy coraz powszechniejsze. Jak skutecznie badać zadowolenie pracowników?
Wielu pracodawców nadal stosuje dyrektywny sposób zarządzania i nie uwzględnia głosu pracowników. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Według badań Hudson i Great Digital, ponad połowa badanych chce zmiany z powodu braku możliwości rozwoju w swojej firmie.
  • Kolejnym powodem odejść jest niezadowolenie z wysokości wynagrodzenia i otrzymywanych benefitów (45 proc.).
  • Aż 41 proc. pracowników przyznało, że czynnikiem, który skłania ich do poszukiwania nowego zajęcia jest zła atmosfera panująca w firmie.

Czasami jeden, drobny aspekt może spowodować, że pracownik będzie rozglądał się za nowym miejscem pracy. Żeby zaradzić niekontrolowanym odejściom pracowników wystarczy cyklicznie badać ich doświadczenie związane z miejscem pracy i wdrażać odpowiednie działania, które poprawią ich odczucia.

Korzyści systematycznego badania employee experience

Badanie doświadczenia pracowników z firmą i odpowiednie reagowanie na ich sugestie podnosi zadowolenie zespołu i przekłada się na wielowymiarowe korzyści dla organizacji.

Po pierwsze, wzrost zaangażowania pracowników przekłada się na efektywność ich pracy. Bezpośrednim zyskiem dla firmy są niższe koszty pracy – w ramach tego samego wynagrodzenia jest realizowane więcej zadań. Pośrednim zyskiem dla firmy jest zwiększenie satysfakcji klientów i pozyskiwanie długofalowych relacji z nimi. Zaangażowani pracownicy stają się ambasadorami firmy i dzięki temu nawiązują mocniejsze więzi z kontrahentami.

Czytaj też: Polacy zmieniają pracę z powodu niskich zarobków

Po drugie, większe zadowolenie z pracy w naturalny sposób ogranicza rotację, a tym samym pozwala na oszczędności budżetowe. Tworzenie przyjaznych miejsc pracy w oparciu o zebrane od pracowników informacje pozwoli zatrzymać cennych specjalistów w firmie i ograniczy koszty związane z dobrowolnymi odejściami.

Po trzecie, dbałość o pozytywne doświadczenie pracowników z firmą zwiększa potencjalną atrakcyjność pracodawcy na rynku, a więc liczbę pożądanych kandydatów. Ludzie chcą pracować w firmach, w których głos pracowników jest brany pod uwagę i istotny dla przełożonych. Wysoki komfort pracy i realizowanie dobrych praktyk w kontekście relacji pracownik - pracodawca, przekładają się na ilość aplikacji i zapewniają firmie dostęp do wykwalifikowanej kadry.

Warunek 1: Wykaż chęć do działania

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Zjawisko niekontrolowanych odejść z firmy coraz powszechniejsze. Jak skutecznie badać zadowolenie pracowników?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2018-03-13 07:36:30

    W Polsce najbardziej palący jest problem niskich wynagrodzeń. Pokazuja to badania od lat ale nadal nikt z tym nic nie robi. Badanie dla badania to marnowanie pieniędzy.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.