PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zatrudnić dobrego pracownika to sztuka. Pomóc może np. Ferrari

W ramach poszukiwania pracowników, często pracodawcy pytają o tzw. polecenie, czy rekomendację już pracujących. Dzisiaj, by pozyskać polecenie pracownika zaoferować można pieniądze albo coś więcej, np. przejazd Ferrari na koszt firmy.

  • Autor: GP
  • 19 kwi 2017 12:33
Zatrudnić dobrego pracownika to sztuka. Pomóc może np. Ferrari
Kto by nie chciał zasiąść za kierownicą takiego samochodu? Jeszcze na koszt firmy... (fot. pixabay.com)
REKLAMA

• Praktyka programów rekrutacyjnych pokazuje, że są one sprawniejsze i często tańsze niż tradycyjne ogłoszenia o pracę.

• Mimo innowacyjności tego rozwiązania i przytoczonego w tytule Ferrari, w rekrutacji z polecenia nadal dominuje gratyfikacja pieniężna, często zależna od branży. W logistyce to np. kilkaset złotych.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Anna Woźniak z EY, firmy która zaproponowała tytułowe Ferrari za polecenie potencjalnego pracownika, podkreśla że niestandardowe podejście jakie zaproponowano w EY cieszy się dużą popularnością 

W ramach poszukiwania sprawdzonych kandydatów do pracy, pracodawcy sięgają często po rekomendacje. Pieniądze są najchętniej wybieraną przez pracodawców formą nagrody za polecenie kandydata do pracy. Z wewnętrznych danych ShareHire wynika, że najczęstsza kwota wypłacana polecającym wynosi 1000 zł. Jednak pracodawcy decydują się również na pozafinansowe sposoby wynagradzania. Tutaj pomysłowość zaczyna grać główną rolę.

Firma doradcza EY za polecenia oferuje przejażdżkę Ferrari czy obiad z wybranym pracownikiem firmy. Wśród unikalnych nagród przedsiębiorstwa oferują m.in. drony czy wycieczki w ciekawe miejsca, a czasami umożliwiają przekazanie części otrzymanych środków na cel charytatywny a to tylko co ciekawsze propozycje. Właśnie na unikatowość nagrody za polecenie stawia Łukasz Małecki, prezes zarządu wspomnianej ShareHire.

Czytaj też: Jeden język w rekrutacji to za mało?

- Utrudniony dostęp do kadry to wyzwanie dla rekrutujących, którzy szukają nowych, skutecznych rozwiązań, takich jak programy poleceń rekrutacyjnych. Pozwalają one sprawniej i często taniej odnaleźć pożądanych pracowników. Jednym z ważniejszych elementów programu poleceń rekrutacyjnych są nagrody. Najczęściej wypłaca się po prostu pieniądze lub wręcza bilety do kina. Jednak przykład zachodnich krajów pokazuje, że im ciekawsza zachęta, tym większe powodzenie programu - mówi Małecki.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zatrudnić dobrego pracownika to sztuka. Pomóc może np. Ferrari

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.