PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zadowoleni z pracy, z pensji mniej. Zaczęli masowo zmieniać pracodawcę

Mimo COVID-19 okres przedświąteczny to trudny czas dla pracowników handlu, gastronomii czy turystyki. Według badań Pracuj.pl osoby obsługujące klientów odczuwają mniejszą satysfakcję z wynagrodzenia niż z pracy. 28 proc. respondentów jest niezadowolonych z zarobków, w tym 7 proc. zdecydowanie, a 21 proc. “raczej”.

  • Autor: jk
  • 7 gru 2021 13:45
Zadowoleni z pracy, z pensji mniej. Zaczęli masowo zmieniać pracodawcę
33 proc. badanych pracowników obsługi klienta poszukuje nowej pracy. Głównym powodem jest chęć większych zarobków (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • COVID-19 i obostrzenia z nim związane nie powstrzymują ani pracodawców przed rekrutacjami, ani kandydatów przed szukaniem pracy. Serwis Pracuj.pl w ostatnich dwóch miesiącach ponownie odnotował większą aktywność rekruterów.
  • Liczba ofert w obsłudze klienta wzrosła w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku o 62 proc., a w sprzedaży - o 41 proc.
  • 33 proc. badanych pracowników obsługi klienta poszukuje nowej pracy. Głównym powodem jest chęć większych zarobków.

W okresie okołoświątecznym „fizyczny” ruch zakupowy jest zdecydowanie większy niż w pozostałe części roku - nawet w pandemii. Choć rośnie popularność zakupów e-commerce, w centrach handlowych, sklepach, restauracjach czy hotelach miliony klientów oczekują wsparcia, m.in. kasjerów, opiekunów działów, recepcjonistów czy kelnerów.

Klient nie taki straszny

Z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl wynika, że większość pracowników (63 proc.) jest zadowolona z podejścia klientów. Dla ponad połowy badanych praca z klientem jest w przeważającej części pozytywnym doświadczeniem. Może to wskazywać na traktowanie przez nich kontaktu z klientem jako ważnego i pozytywnego elementu pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Firmy sięgnęły do kieszeni. Takich Świąt jak w tym roku nie było jeszcze nigdy

Jednocześnie ponad połowa respondentów twierdzi, że ma do czynienia ze stresującymi sytuacjami w relacjach z klientami. Niespełna połowa badanych potwierdza, że dostała wsparcie od pracodawcy w zakresie relacji z klientami. 45 proc. uważa, że zostało dobrze wyszkolonych w zakresie kontaktów z nimi, a 40 proc. otrzymało wskazówki, jak sobie radzić z trudnymi klientami. W gorącym okresie przedświątecznym wsparcie pracodawców jest konieczne, zwłaszcza w trakcie pandemii.

Źródło: Pracuj.pl
Źródło: Pracuj.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Zadowoleni z pracy, z pensji mniej. Zaczęli masowo zmieniać pracodawcę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • philips 2021-12-16 10:31:52

    jest normalne pracownik jeżeli nie jest dobrze wynagradzny odejdzie z pracy Great . When i view your article have good. I sincerely thank you for the things you have done, sure your blog will help more people. Sincerely thanks This is the time for shopping because Christmas is to soon we provide for people to service avail big discount just click link and buy your favorite things.Philips discount code helps you save on coupon and promo codes.

  • Bobi 2021-12-09 08:54:45

    Przecież to jest normalne pracownik jeżeli nie jest dobrze wynagradzny odejdzie z pracy

  • Katarzyna 2021-12-08 15:45:06

    W artykule dane przedstawiono procentowo. Niestety nic to nam nie mówi, ponieważ nie wiemy ile liczyła grupa osób ankietowanych.

  • Miki 2021-12-08 13:59:32

    pracuj-pl tak wiarygodny portal jak znalezienie pracy przez nich - czyli "0"

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.