Zadania rekrutera zewnętrznego. "Nie zamyka się w wymaganiach z oferty pracy"

Rekruter zewnętrzny pełni rolę mostu między daną organizacją a kandydatem. W czasie, kiedy o odpowiednich pracowników jest bardzo trudno, jego zadanie nabiera na znaczeniu. Na co powinien zwrócić uwagę, by jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zadania rekrutera zewnętrznego. "Nie zamyka się w wymaganiach z oferty pracy"

  • W dobie rekordowo niskiego poziomu bezrobocia i rosnącej dziury kadrowej, praca rekruterów nie należy do łatwych. Szczególnie w deficytowych branżach takich jak budownictw czy IT.
  • Sylwia Barbachowska SSC/ BPO junior recruitment consultant w People podpowiada jak rekruterzy mogą wesprzeć kandydatów w procesie. Tym samym podnieść poziom swoich wyników. 
  • Rekruter nie zamyka się w wymaganiach widniejących w ofercie pracy. Zdaje sobie sprawę, że doświadczenia nie można zawsze zmierzyć w latach - podkreśla eksperta People.

Rekruter jeszcze przed rozpoczęciem procesu rekrutacyjnego powinien zebrać możliwie najwięcej informacji na temat specyfiki danej firmy oraz jej kultury organizacyjnej. Doprecyzować założenia stojące za określonym stanowiskiem dotyczące nie tylko wymaganej wiedzy czy umiejętności, ale także cech osobowości pomagających w integracji z zespołem.

- Dzięki rekruterowi osoba poszukująca pracy ma szansę dowiedzieć się o wymaganiach pracodawcy znacznie więcej, niż wynikałoby to tylko z zamieszczonego ogłoszenia - podkreśla Sylwia Barbachowska z agencji specjalizującej się w kompleksowej rekrutacji i doradztwie personalnym. - Rekruter nie zamyka się w wymaganiach widniejących w ofercie pracy. Zdaje sobie sprawę, że doświadczenia nie można zawsze zmierzyć w latach. Dlatego dokładnie weryfikuje wiedzę kandydata podczas rozmowy.

Czytaj więcej: Rekrutacja: Najdziwniejsze pytania rekruterów. Jak na nie odpowiedzieć?

Jak dodaje, ekspert agencji rekrutacyjnej stara się dokładnie poznać oczekiwania kandydata wobec przyszłego pracodawcy i potencjalnego stanowiska. - Umożliwia to nie tylko lepsze dopasowanie oferty i brak rozczarowań z obu stron, ale także stwarza sytuację, w której oczekiwania pracodawców i pracowników znajdują wspólny mianownik. Osiągamy to zmieniając Human Resources w Human Relations - dodaje.

Kiedy wstępna weryfikacja i pierwsze spotkania przebiegną pomyślnie, agencja rekomenduje danego kandydata klientowi. Kolejnym etapem procesu, podczas którego rekruter wspiera kandydata, jest rozmowa o pracę. Jeśli dana osoba spełnia wymagania dotyczące umiejętności twardych, rekruter może pomóc jej w doszlifowaniu zdolności autoprezentacji. Zwiększa to szansę na pozytywne pierwsze wrażenie w trakcie spotkania u klienta. Rekruter stara się także o przekazanie profesjonalnego feedbacku po zakończonym spotkaniu, co wpływa na pozytywne wrażenie o kliencie.

- Osoba z agencji, odpowiadająca za proces rekrutacji, nie tylko prowadzi zewnętrzną selekcję, ale również nadzoruje cały proces aplikacyjny. Jest merytorycznym wsparciem dla kandydata - mówi Barbachowska.

Czytaj więcej: Mateusz Grzesiak o błędach rekruterów: brak zainteresowania skutecznie odstrasza

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.