Wrześniowe badanie przeprowadzone wśród 500 osób w wieku 18-23 lat przez Nintex wykazało, że ponad połowa ankietowanych obawia się negatywnego wpływu automatyzacji na swoją pracę. Podobne nastroje panują wśród osób z wieloletnim stażem. Tymczasem istnieje grono specjalistów, którzy śpią spokojnie. Są to UX Designerzy – przedstawiciele zawodu przyszłości.

- Badanie przeprowadzone przez Forrester wykazało, że firmy inwestujące w UX odnotowały niższe koszty pozyskania klientów, niższe koszty realizacji procesu wsparcia posprzedażowego, wyższą retencję klientów i wzrost udziałów rynkowych.
- Strach przed automatyzacją jest obecnie elementem codziennego życia, który nie ogranicza się do krajów czy kontynentów.
- Nie da się ukryć, że większość z nowo powstających zawodów będzie związanych z kompetencjami cyfrowymi.
Według Światowego Forum Ekonomicznego (WEF), do 2022 r. w wyniku automatyzacji zniknie 75 milionów miejsc pracy. Te same prognozy przewidują pojawienie się na globalnym rynku pracy nawet 133 milionów nowych stanowisk. Będzie to rezultatem nowych możliwości biznesowych, wynikających z rozwoju technologicznego i rosnącej dostępności najnowszych rozwiązań.
Potrzebni będą nie tylko automatycy, programiści i inżynierowie, którzy będą wdrażać oraz utrzymywać pracę systemów informatycznych i robotów, lecz również eksperci dziedzin, które dzisiaj jeszcze nie istnieją. Z każdym rokiem na rynku pracy będą pojawiały się kolejne obszary specjalizacyjne, zaliczane do tzw. zawodów przyszłości. Możemy się spodziewać, że będą to profesje związane z analizą danych, transformacją cyfrową, automatyzacją, sztuczną inteligencją, a także środowiskiem internetowym.
- Nie da się ukryć, że większość z nowo powstających zawodów będzie związanych z kompetencjami cyfrowymi. Mocniej niż znajomość np. języków programowania czy obsługi maszyn, na przyszłość pracy wpływać będzie jednak zdolność korzystania z urządzeń technologicznych i nauki nowych narzędzi. Będzie też coraz mocniej rosnąć rola osób o dużych umiejętnościach miękkich, zdolnych do pracy w zespole i wymiany wiedzy z innymi profesjonalistami - mówi Maciej Noga, przewodniczący Rady Nadzorczej w Grupie Pracuj.
Nowy zawód hitem rynku pracy?
Dlaczego biznes coraz odważniej wchodzi w UX? Bo to mu się opłaca. Badanie przeprowadzone przez Forrester wykazało, że firmy inwestujące w UX odnotowały niższe koszty pozyskania klientów, niższe koszty realizacji procesu wsparcia posprzedażowego, wyższą retencję klientów i wzrost udziałów rynkowych. Ponadto statystyki pokazują, że każdy 1 dol. zainwestowany w UX przynosi 100 dol. w zamian, co podnosi ROI (wskaźnik rentowności) do oszałamiającego 1000 procent.


Słowa kluczowe
- Forrester
- Onward Search Digital
- Creative and Marketing Professionals
- Światowe Forum Ekonomiczne
- Maciej Noga
- Pracuj
- Generacja Z
- Piotr Chwiedziewicz
- Symetria UX
- Lucid Research
- Nintex
- data scientist
- Dieter Rams
KOMENTARZE (0)