PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

YouTube zatrudni moderatorów treści do walki z nadużyciami wobec dzieci

Susan Wojcicki, szefowa YouTube, zapowiedziała, że do końca 2018 roku firma zamierza poszerzyć zespół moderatorów treści do całkowitej liczby 10 tys. osób. Ma to pomóc w walce z nadużyciami wobec dzieci; nadużycia te stały się ostatnio dużym problemem serwisu.

  • Autor:PAP/JS
  • 5 gru 2017 19:36
YouTube zatrudni moderatorów treści do walki z nadużyciami wobec dzieci
Szefowa serwisu w swoim wpisie zwróciła również uwagę na konieczność znalezienia "nowego podejścia do reklamy w YouTube" (fot. pixabay.com)
REKLAMA

Wojcicki we wpisie na swoim blogu stwierdziła, że podjęta przez YouTube latem tego roku akcja usuwania drastycznych i ekstremistycznych treści z serwisu z użyciem sztucznej inteligencji zakończyła się sukcesem.

Podobne działania serwis ma podjąć względem eliminacji treści, które mogą być szkodliwe dla dzieci. Oprócz algorytmów sztucznej inteligencji, które będą przeczesywać YouTube w poszukiwaniu treści, które nie powinny być oglądane przez najmłodszych użytkowników, firma planuje zwiększenie zatrudnienia osób pracujących przy moderacji materiałów wideo, które trafiają do serwisu.

Szkodliwe treści często oddziałują w bardzo subtelny, nieuchwytny dla sztucznej inteligencji sposób, poprzez wywieranie wpływu psychologicznego na wrażliwość dziecka wystawionego na nieoczekiwane sceny przemocy bądź obrazy budzące niepokój.

Za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji YouTube od czerwca tego roku usunęło już ponad 150 tys. klipów wideo, które naruszały politykę serwisu względem prezentowania przemocy bądź treści o charakterze ekstremistycznym. Zdaniem Susan Wojcicki, gdyby zadanie stało jedynie przed pracownikami, do skutecznego wykonania ich liczba musiałaby wynosić 180 tys., a czas pracy każdego z nich - 40 godzin tygodniowo. Według YouTube, obecnie 98 proc. treści przeznaczonych do usunięcia z serwisu wstępnie rozpoznaje właśnie sztuczna inteligencja.

Szefowa serwisu w swoim wpisie zwróciła również uwagę na konieczność znalezienia "nowego podejścia do reklamy w YouTube", które ma objąć zarówno twórców treści, jak i reklamodawców. W ostatnich dwóch tygodniach serwis usunął reklamy z niemal dwóch milionów klipów i ponad 50 tys. kanałów ze względu na ich "podszywanie się pod treści przyjazne dla dzieci".

Wojcicki nie ujawniła szczegółów dotyczących planowanych zmian w systemie reklamy na YouTube, stwierdziła jednak, że serwis będzie "z dużą starannością analizował kanały i materiały wideo, które będą mogły z tego systemu reklam korzystać". Analizom tym ma towarzyszyć "zaostrzenie kryteriów selekcji, ostrożna kuracja treści, a także zwiększenie zatrudnienia osób odpowiedzialnych za moderację".

Nie wiadomo, kiedy zmiany, o których powiedziała Wojcicki, wejdą w życie. Na razie kontrowersyjne filmy wideo wciąż pojawiają się w towarzystwie reklam znanych marek.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: YouTube zatrudni moderatorów treści do walki z nadużyciami wobec dzieci

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.