Wyzwania rekrutacyjne 2019. "Najlepszą metodą jest odpowiedni miks narzędzi"

Po jakie narzędzia będą sięgać HR-owcy, aby sprostać wyzwaniu i znaleźć pracowników? O tym, jak będzie wyglądać rekrutacja w 2019 r., opowiadają m.in. Joanna Malinowska-Parzydło z Personal Brand Institute, Maciej Witucki z Work Service, Artur Skiba z Antala, Monika Hryniszyn z Randstad, Monika Smulewicz z Grant Thornton, Charles Carnall z Hays.

Autor: Justyna Koc 30 gru 2018 6:00

REKLAMA

- W kolejnym roku rynek pracy pokazuje, że bierne metody pozyskiwania kandydatów odeszły w przeszłość. Nie wystarczy już opublikować ogłoszenia w serwisie internetowym i z założonymi rękami czekać na chętnych do pracy. Standardem jest i będzie aktywne docieranie do kandydatów tam, gdzie oni są, a więc przede wszystkim w mediach społecznościowych, na korzystaniu z których Polacy spędzają coraz więcej czasu. Naturalnie na wszystkich polach pozytywny wizerunek pracodawcy ma znaczenie, ale nie da się go stworzyć wyłącznie działaniami na poziomie marketingowym i komunikacyjnym. Bez intensywnych działań wewnątrz organizacji, faktycznych zmian w procesach, wsłuchiwania się w potrzeby pracowników i budowania na fundamencie tych kwestii strategii employer brandingu, każde działanie promocyjne będzie raczej skazane na niepowodzenie.

Na znaczeniu zyskuje zupełnie inne podejście do kandydatów, wzmacnianie ich dobrych doświadczeń rekrutacyjnych. Z perspektywy agencji zatrudnienia chodzi m.in. o poświęcanie kandydatowi wystarczającego czasu - tak, by pokazać mu pełne spektrum zawodowych możliwości, drogi rozwoju - nawet jeśli w danym momencie nie ma dostępnych ofert, które spełniają jego oczekiwania. Stawianie owych drogowskazów pomaga kandydatom dostosowywać się do wymogów rynku pracy, śmielej sięgać po lepiej dopasowane do ich potrzeb i kompetencji oferty, a jednocześnie pozostawia dobre wrażenia z kontaktu z firmą. A to kolei zwiększa szansę, że kandydat wróci do nas w przyszłości i będzie chciał brać udział w kolejnych rekrutacjach - wyjaśnia Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i członek zarządu Randstad Polska. (Fot. mat. pras.)



REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Benefit 2018-12-31 23:50:57

Benefity są i będą więc nie wiem co tak Panią dziwi. A dlaczego mamy te śmieszne dodatki? Bo wynagrodzenia nadal są zbyt niskie i odbiegają od zachodnich stawek. Dlatego lepiej dać kapcie niż wypłatę.

xxx 2018-12-31 02:30:13

Pani Liliana - cudowna kobieta, zawsze otwarta i pomocna.

IMHO 2018-12-31 00:36:00

Przede wszystkim jawne stawki wynagrodzenia w ofertach pracy. Bez tego będzie nadal bagno.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.