PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Wyzwań w rekrutacji coraz więcej. Ci, którzy nie nadążą, stracą pracowników

Rok 2022 będzie bez wątpienia pełen wyzwań rekrutacyjnych. Niedopasowanie kandydatów, globalna skala rekrutacji, social media i headhunting, współdzielenie pracowników, zdalne i hybrydowe procesy rekrutacyjne, chatboty - to tylko niektóre trendy, których rozwój będziemy obserwowali w 2022 r.

Wyzwań w rekrutacji coraz więcej. Ci, którzy nie nadążą, stracą pracowników
Braki kadrowe na rynku pracy są ogromne (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • 2022 r. wiele firm rozpocznie rekrutacjami - według badania Randstad 43 proc. firm w Polsce chce zatrudnić nowych pracowników w pierwszym kwartale.
  • Eksperci przestrzegają, że jeśli firmy nie dostosują się do nowych wyzwań, jakie stawia przed nimi rynek i nie wezmą pod uwagę oczekiwań kandydatów oraz pracowników, zaczną tracić talenty.
  • Wszystko wskazuje też na to, że rekrutacja zostanie w sieci (przynajmniej w jakimś stopniu), media społecznościowe będą jej coraz popularniejszym kanałem, a niedopasowanie kompetencyjne może spowodować, że coraz więcej firm będzie współdzielić pracowników.

Tylko w trzecim kwartale 2021 roku powstało ponad 132 tys. nowych miejsc pracy, liczba wakatów w skali roku zwiększyła się o 68,5 proc. Na jedno zlikwidowane stanowisko przypadają ponad dwa nowo utworzone miejsca pracy - wynika z najnowszych danych GUS.

Dane GUS potwierdzają wyniki raportu przygotowanego przez firmę Element dla Grant Thornton. Pracodawcy w Polsce opublikowali w listopadzie 308 tys. nowych ofert pracy. To już szósty z rzędu miesiąc, w którym liczba ofert pracy jest wyższa nie tylko niż przed rokiem, ale też niż w analogicznych miesiącach roku 2019 (i to aż o 15 proc.).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jest tylko jeden problem. Nie ma kto pracować... Braki kadrowe na rynku są ogromne. Z tym wyzwaniem będą musieli zmierzyć się rekruterzy i firmy w 2022 roku. Szczególnie, że od stycznia do marca przyszłego roku 43 proc. firm w Polsce chce zatrudnić nowych pracowników. To rekordowe wyniki. Od początku realizacji badania „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” w Polsce, czyli od 2008 roku, nigdy tak dużo firm nie chciało zatrudniać.

Jak rekruterzy poradzą sobie z tym wyzwaniem i jak będzie wyglądać rekrutacja? Czy zmiany, które wymusiła w tym obszarze pandemia, pozostaną na stałe? O to zapytaliśmy pracodawców i rekruterów. Sprawdźcie, co odpowiedzieli.

Michał Grzybowski (Fot. mat. pras.)
Michał Grzybowski (Fot. mat. pras.)
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Wyzwań w rekrutacji coraz więcej. Ci, którzy nie nadążą, stracą pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ekonomista 2022-01-01 20:37:57

    Nie no. Nie ma problemów. Właściwy nagłówek to wzrost wynagrodzeń które dłużej mrozić nie można. Ludzie liczą wskaźnik m2 do wypłaty i mają czarno na białym jak mało firm realnie zatrudnia do pracy a jak wiele szuka niewolników. Jak się z pracy nie da kupić mieszkania to mamy ten problem. McDonald, IKEA i inne korporacje zarabiają na gruntach a nie na usługach co wywindowało ceny podstawowego schronienia do przewartościowanych cen a to sugeruje dalsze problemy w tym odpływ pracowników.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.