Rekrutujący, którzy na wiosnę mają wyjątkowo dużo pracy ze spływającymi aplikacjami, sięgają przy ich selekcji po nowe technologie.
Jak wynika z danych Pracuj.pl, w 2010 roku pracodawcy opublikowali w tym serwisie nieco ponad 4300 propozycji praktyk i staży, a rok później już o 30 proc. więcej (ponad 5600). W 2012 roku ten przyrost był co prawda mniejszy (na poziomie 2,5 proc.), ale na Pracuj.pl dostępnych było i tak bardzo dużo tego typu ofert, bo ponad 5700. Natomiast w tym roku, tylko w styczniu i w lutym, pracodawcy oferowali już ponad 800 praktyk i staży, ale ich prawdziwego wysypu możemy spodziewać się właśnie teraz.
- Liczba ofert praktyk i staży zdecydowanie zwiększa się na wiosnę, w okresie marzec-maj, bo przed latem firmy szukają kandydatów, którzy zechcą poświęcić część swoich wakacji i wesprzeć pracowników w okresie urlopowym w codziennych obowiązkach. Latem, w części firm, jest też więcej czasu, by poświęcić więcej uwagi potencjalnymi kandydatom do pracy. - mówi Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj, do której należy serwis Pracuj.pl.
Dzisiejsze praktyki w niczym nie przypominają tych sprzed dekady, gdy praktykanci głównie parzyli przysłowiową kawę czy obsługiwali ksero. Firmy zdają sobie bowiem sprawę z tego, że to dobry sposób na znalezienie i zatrudnienie potencjalnych talentów, dlatego wkładają w proces rekrutacji dużo czasu i wysiłku, by przyciągnąć tych najlepszych.
Obecnie rekrutacja na te stanowiska coraz częściej przypomina tę na stanowiska etatowe, nierzadko jest wieloetapowa czy wymaga się od kandydata wykonania konkretnego zadania. To dla firmy konkretna inwestycja finansowa, a przede wszystkim czasowa, dlatego rekrutujący coraz chętniej sięgają po rozwiązania technologiczne, które ułatwią im proces selekcji zgłoszeń i wybór najlepszych kandydatów.
W firmie Unilever na praktyki i staże zgłasza się co roku średnio 1500 kandydatów na ok. 30 miejsc, dlatego Agnieszka Górecka, kierownik ds. rekrutacji, docenia możliwość korzystania z systemu do rekrutacji on-line eRecruiter: - Zdecydowanie ułatwił nam przetwarzanie i selekcję aplikacji. W poprzedniej aplikacji nie mogliśmy korzystać z niektórych funkcjonalności bardzo przydatnych rekruterom. System przydaje się również do mierzenia skuteczności naszych działań marketingowych wśród studentów, w łatwy sposób otrzymujemy informację skąd pochodzą kandydaci i gdzie nasze działania wizerunkowe były najbardziej efektywne.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.