PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Wiele firm o tym zapomina, a to prosta droga do popsucia sobie rekrutacji

  • jk
  • 26 sie 2022 13:45

Przez wiele lat budowanie marki pracodawcy w kontekście opinii kandydatów i ich doświadczeń związanych z procesem rekrutacyjnym nie było zbyt istotne w sektorze przemysłowym. W ostatnim czasie zauważalna jest zmiana. Aż trzech na czterech pracowników fizycznych i niemal taka sama liczba specjalistów deklaruje chęć podzielenia się opinią na temat rekrutacji, w której brali udział. Candidate experience nabiera jeszcze większego znaczenia w dobie deficytu specjalistów z kompetencjami technicznymi.

Wiele firm o tym zapomina, a to prosta droga do popsucia sobie rekrutacji
W najbliższym czasie pracodawców czeka wiele wyzwań w zakresie Candidate Experience, ponieważ rola opinii o firmie jest coraz bardziej istotna w procesie rekrutacji (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W najbliższym czasie pracodawców czeka wiele wyzwań w zakresie candidate experience (budowanie marki pracodawcy na podstawie opinii kandydatów - red.), ponieważ rola opinii o firmie jest coraz bardziej istotna w procesie rekrutacji.
  • Warto budować ją na kilku poziomach, począwszy od wdrożenia standardów zachowań i dobrych praktyk dla rekruterów.
  • Duża część sektora przemysłowego to pracownicy black & blue collars, którzy po zakończeniu rekrutacji – niezależnie od jej wyniku – nie tylko oczekują rzetelnej informacji zwrotnej od rekrutera, ale chcą także mieć możliwość oceny i podzielenia się z innymi swoimi wrażeniami z całego procesu rekrutacyjnego.

Na candidate experience powinno się patrzeć w szerszej optyce, jako na sumę doświadczeń pracowników, a także kandydatów od momentu publikacji ofert pracy, przez kolejne etapy rekrutacji, na decyzji o zatrudnieniu skończywszy.

Duża część sektora przemysłowego to pracownicy black & blue collars (pracownicy fizyczni - red.), którzy po zakończeniu rekrutacji – niezależnie od jej wyniku – nie tylko oczekują rzetelnej informacji zwrotnej od rekrutera, ale chcą także mieć możliwość oceny i podzielenia się z innymi swoimi wrażeniami z całego procesu rekrutacyjnego. To często on jest źródłem opinii na temat konkretnego pracodawcy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Polska branża automotive zrobiła skok w przyszłość. Trudniej przez to o pracowników

- Opinia kandydata o pracodawcy powstaje już w trakcie zapoznawania się z ofertą pracy, a następnie na kolejnych etapach rekrutacji, zatrudnienia oraz onboardingu. Na candidate experience, rozumiane jako suma doświadczeń związanych z daną firmą, największy wpływ ma sam pracodawca. Warto mieć tego świadomość i nie traktować rekrutacji po macoszemu, zwłaszcza że oczekiwania kandydatów rosną. Coraz więcej osób zwraca uwagę na przejrzystość informacji zawartych w ofercie pracy, w tym zakresu obowiązków i wymagań, sposobów wynagradzania, systemu pracy, warunków zatrudnienia - zauważa Katarzyna Kołuda, division manager w Grafton Recruitment.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wiele firm o tym zapomina, a to prosta droga do popsucia sobie rekrutacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA