×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

W takich firmach chcą pracować. Młodzi są szczególnie uczuleni na jedną rzecz

  • jk
  • 5 cze 2023 13:45

Troska o środowisko, którą najmłodsze generacje manifestują poprzez codzienne wybory, przekłada się również na decyzje zawodowe. Młodzi przed podjęciem zatrudnienia w danej firmie sprawdzają, jaki wpływ wywiera ona na środowisko.

W takich firmach chcą pracować. Młodzi są szczególnie uczuleni na jedną rzecz
Połowa młodych osób w skali globalnej przyznała, że przed podjęciem zatrudnienia w danej firmie sprawdza, jaki wpływ wywiera ona na środowisko - wynika z badania Deloitte (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Połowa młodych osób w skali globalnej przyznała, że przed podjęciem zatrudnienia w danej firmie sprawdza, jaki wpływ wywiera ona na środowisko – wynika z badania Deloitte.
  • 46 proc. polskich „zetek” i 34 proc. millenialsów przyznaje, że organizacja, w której pracują, dobrze przygotowuje pracowników do przejścia na gospodarkę niskoemisyjną.
  • Ponadto połowa millenialsów i 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że wywierało presję na swojej organizacji, by ta podjęła odpowiednie działania w walce ze zmianami klimatu.

Sześciu na dziesięciu młodych ludzi martwi się o środowisko – wynika z najnowszej edycji badania Deloitte przeprowadzonego w 44 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. Globalnie brało w nim udział 22 856 osób, z czego nieco ponad 60 proc. reprezentowało generację Z (urodzeni w latach 1995-2004), a pozostałe niemal 40 proc. pokolenie Y (urodzeni w latach 1983-1994).

Obawy związane z postępującymi zmianami klimatu przekładają się na konkretne działania. Co trzeci respondent zarówno w skali krajowej, jak i globalnej decyduje się na kupowanie odzieży używanej, co siódmy w Polsce i co piąty na świecie rezygnuje z konsumpcji mięsa, a około 20 proc. wszystkich badanych odkłada w czasie założenie rodziny.

Ponadto nieco ponad 40 proc. polskich „zetek” i millenialsów jest gotowych zapłacić więcej za produkty przyjazne środowisku. W taki sam sposób odpowiedziało 60 proc. globalnych przedstawicieli każdego z tych pokoleń.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: W takich firmach chcą pracować. Młodzi są szczególnie uczuleni na jedną rzecz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Podaj swoje imię 2023-06-06 17:30:53

    Pokolenie kryptowalut i ekologia. Hahahaha dobre. Autor chyba się nudzi

  • NANA 2023-06-06 09:57:31

    No nie mogę, co drugi sprawdza wpływ firmy na środowisko. Autor naprawdę wierzy w te głupoty? Indoktrynacja debili na całego xD

  • kminek 2023-06-06 08:58:54

    Jak ja nie rozumiem wrzucania do jednego wora milenialsów i zetek. Tak samo jak nie rozumiem przypisywania zetką rzeczy które milenialsi zaczeli. Podstawową różnicą między tymi dwoma pokoleniami jest to że Ci pierwsi chcą pracować na dogodnych im warunkach i jak im się nie podoba to szukają miejsca gdzie indziej. Ci drudzy natomiast nie dość że nie chcą pracować, to jeszcze nic nie potrafią nic i chcą za to nic chcą więcej od pierwszego dnia niż sam właściciel zarabia. Średni czas pracy zetki w miejscu gdzie pracuje to tydzień.

  • Emerytka 2023-06-05 17:32:34

    Jeśli tak wrażliwi na ochronę środowiska to powinni w pierwszej kolejności powyrzucać komputery, laptopy i telefony od których trzeba ich siłą odciągać. I mam pytanie czy ich rachunki za utrzymanie domu (prąd, gaz) płacą oni czy ich rodzice ?

    • Verus 2023-06-05 18:06:38

      Bez komputerów nie można pracować ani uczyć się. Nie będzie już świata bez komputerów ani Internetu.

    • Ghui 2023-06-05 20:14:51

      Niepotrzebnie się emocjonujesz zmanipulowanymi badaniami

  • Haha 2023-06-05 17:05:14

    Widziałem dwa wory puszek po energetykach pozostawionych przez te dziwnie nazywane pokolenia.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA