PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

W rekrutacji równie trudni jak programiści. Problemem finanse i... braki kompetencyjne

  • jk
  • 18 lis 2022 20:00

Zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu jest obecnie niemal tak duże, jak na pracowników w branży IT. Nie dziwi więc, że niemal dwie trzecie zarządzających zespołami marketingowymi przeprowadzało w ciągu ostatniego roku rekrutację.

W rekrutacji równie trudni jak programiści. Problemem finanse i... braki kompetencyjne
Średnie wynagrodzenie w sprzedaży i marketingu wzrosło w ciągu ostatniego roku o niemal 30 proc. i dobija do 14 tys. zł (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Rekrutacja marketingowców zamykała się zazwyczaj w ciągu miesiąca. Jednak 40 proc. ankietowanych menedżerów musiało poświęcić na pozyskanie nowego pracownika aż trzy miesiące.
  • Problemem jest brak odpowiednich kwalifikacji lub doświadczenia aplikujących – mówi o tym prawie 67 proc. badanych. Niewiele mniej, bo ponad 58 proc., wskazało na ich zbyt wysokie, zdaniem rekrutujących, wymagania finansowe.
  • Aż 20 proc. liderów odwlekało rekrutację, choć zdawali sobie sprawę, że nowy pracownik jest im niezbędny. A jedną z przyczyn takiego postępowania był brak budżetu na kolejny etat.

Zarządzający zespołami muszą się mierzyć z różnymi trudnościami. Część z nich jest powszechna i występuje niezależnie od branży, inne natomiast są specyficzne dla konkretnych typów działalności. Zajmująca się marketingiem cyfrowym, platforma Tribe47 przeprowadziła badanie ankietowe, które wskazuje, z czym najczęściej muszą się borykać liderzy działów marketingu.

Przeczytaj: Słodko-gorzki obraz rynku pracy. Będzie coraz trudniej

Zarządzanie w niepewnych czasach

Jak pokazuje przeprowadzone badanie, zarządzający zespołami marketingowymi za największe wyzwania uznają czynniki zewnętrzne. Blisko 67 proc. badanych wskazało, że problemem dla nich jest zmienność sytuacji firmy i otoczenia biznesowego. A prawie 40 proc. zmagać się musi z presją przełożonych, którzy mają zbyt wygórowane oczekiwania wobec wyników.

źródło: Tribe47
źródło: Tribe47

Jednak oprócz skutecznej realizacji zakładanych celów, menedżerowie muszą wykazywać się także umiejętnościami miękkimi i być uważnymi na potrzeby zespołu, np. motywować pracowników i dbać o ich rozwój. Chociaż zarządzanie zespołem stanowi wyzwanie, wszyscy ankietowani dobrze oceniają swoje umiejętności managerskie.

- Nie jest dla mnie zaskoczeniem, że liderzy zespołów marketingowych wskazali niepewną sytuację firmy jako największe wyzwanie. Brak poczucia stabilności, który na pewno odbija się nie tylko na nich samych, ale też na podległych im pracownikach, nigdy nie wpływa korzystnie na pracę i jej efektywność - komentuje wyniki ankiety Ewa Wysocka, CEO Tribe47. – Często jest to też kamień stanowiący początek lawiny kolejnych problemów – dodaje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W rekrutacji równie trudni jak programiści. Problemem finanse i... braki kompetencyjne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA