PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W pandemii zatrudnili 1000 osób - i rekrutują dalej!

W kwietniu gigant e-handlu, koncern Amazon, otworzył w Gliwicach największe zrobotyzowane centrum logistyki e-commerce w Polsce - ósmy obiekt w naszym kraju. Powstało w nim 1000 miejsc pracy. W kulminacyjnym momencie uruchamiania tej gigantycznej inwestycji wybuchła pandemia, co wymusiło zmiany w rekrutacji, ale i pracy centrum. O tym, jak Amazon radzi sobie w pandemicznej rzeczywistości, ile kosztowało "uzbrojenie" magazynów na czas epidemii COVID-19 rozmawiamy z Magdaleną Zagrodnik, regionalnym kierownikiem HR w Amazon Fulfillment Polska.

W pandemii zatrudnili 1000 osób - i rekrutują dalej!
W pierwszej połowie roku na całym świecie Amazon zainwestował ponad 800 milionów dolarów w środki bezpieczeństwa. fot. mat. pras.
REKLAMA
  • - Oferty pracy w Amazon cieszą się dużym zainteresowaniem. W czasie pandemii wiele osób w różnych sektorach gospodarki straciło źródło dochodu i chcą się szybko przebranżowić - mówi Magdalena Zagrodnik.
  • Ze względu na epidemię rekrutację i szkolenia dla przyszłych pracowników Amazonu obecnie przeprowadza się w trybie online.
  • Dla ochrony pracowników przed negatywnymi skutkami pandemii światowy gigant zdecydował się na ok. 150 zmian w każdym z centrów logistycznych w Polsce. - W pierwszej połowie tego roku na całym świecie zainwestowaliśmy ponad 800 milionów dolarów w środki bezpieczeństwa - wylicza Magdalena Zagrodnik.

 

Centrum logistyki Amazon w Gliwicach, największy obiekt koncernu w Polsce, ruszyło na początku kwietnia. Zatrudnienie ma sięgnąć 1000 osób. Ile już osób pracuje już w centrum?

- Centrum logistyki Amazon w Gliwicach już działa, obsadziliśmy w nim zdecydowaną większość stanowisk. Wskutek rosnącego zapotrzebowania na nasze usługi zatrudniamy jednak w Gliwicach dodatkowych pracowników poziomu początkowego – zarówno w pełnym, jak i niepełnym wymiarze godzin.

Nasze oferty pracy cieszą się dużym zainteresowaniem. W czasie pandemii wiele osób w różnych sektorach gospodarki straciło źródło dochodu i chcą się szybko przebranżowić. Chętnie powitamy je w naszym zespole. Nowe osoby mogą u nas pracować, dopóki sytuacja się nie unormuje, a ich poprzedni pracodawca będzie w stanie ponownie ich zatrudnić.

Znaczna część rekrutacji przebiegała w szczytowym momencie pandemii, gdy obowiązywały najostrzejsze obostrzenia wprowadzone przez rząd. Jak wyglądała w tym czasie rekrutacja? Jakie zmiany zachodzą w miarę stopniowego luzowania zaleceń epidemicznych.

- Ze względu na pandemię rekrutację oraz szkolenia dla przyszłych pracowników przeprowadzamy online. W sytuacji, gdy jakieś spotkanie musi się odbyć osobiście, oczywiście dbamy o zachowanie odpowiedniego odstępu i wszelkich innych środków ostrożności.

Nie zmieniamy teraz naszych procesów rekrutacyjnych – wciąż odbywają się online i z dochowaniem niezbędnych środków bezpieczeństwa.

Utrudniona rekrutacja to tylko jedno z wyzwań, z jakim mierzyć się w kryzysowym czasie musi dział HR takiego pracodawcy, jak Amazon. Jakie inne zmiany epidemia wymusiła w waszej pracy?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W pandemii zatrudnili 1000 osób - i rekrutują dalej!

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.