W III kwartale 2018 wzrośnie zapotrzebowanie na pracowników w handlu

Pracodawcy z sektora handlu prognozują, że w III kwartale 2018 r. zapotrzebowanie na pracowników w tym sektorze wzrośnie o 12 procent. To o 4 punkty procentowe aniżeli w ubiegłym kwartale.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

W III kwartale 2018 wzrośnie zapotrzebowanie na pracowników w handlu

Takie szacunki to - jak w rozmowie z portalem DlaHandlu.pl Agnieszka Adamiec, ekspert rynku pracy z agencji zatrudnienia Manpower - efekt większego zapotrzebowania na osoby doświadczone i zmotywowane do pracy w handlu, co ma związek z sezonowością w tej branży.

- Okres letni sprzyja zwiększaniu zatrudnienia pracowników w handlu detalicznego w kurortach wakacyjnych. Na popyt przychylnie oddziałują również: otwartość Polaków na częstsze zakupy, większa przestrzeń czasowa i okres urlopowy. Pierwotne obawy związane z zamknięciem sklepów w niedziele nie sprawdziły się, pokazując, że konsumenci nie zmieniają intensywności zakupów, a jedynie ich częstotliwość - mówi Agnieszka Adamiec. Jak dodaje pracodawcy coraz częściej dopasowują swoje propozycje i stanowiska do zmieniającego się rynku.

- Tendencja ta jest dobrze widoczna w dużych sieciach handlowych, które zwiększają wynagrodzenia zasadnicze, oferują pakiety benefitów również dla rodzin pracowników, zapewniają prywatną opiekę medyczną, a także pakiety sportowe i inne dodatki kafeteryjne - wskazuje ekspertka Manpower.

Jak podkreśla większa elastyczność sieci handlowych i firm o profilu handlowym pozwala szerszym grupom pracowniczym na podjęcie zatrudnienia w branży. Dodatkowo stanowiska sprzedażowe stają się coraz bardziej atrakcyjne dla kandydatów wchodzących na rynek pracy, dla millenialsów i osób nieposiadających doświadczenia.

- Dodatki pozapłacowe stają się dla nich bardziej istotne, niż samo wynagrodzenie zasadnicze. Możliwość spędzenia czasu wolnego w przyzakładowej siłowi, karty lunchowe, konsole do gier w pomieszczeniach socjalnych czy pakiety kafeteryjne pozwalają na realizowanie pasji i zachowanie harmonii między pracą a odpoczynkiem. Pracodawcy prześcigają się w oferowaniu coraz ciekawszych dodatków i benefitów, by przyciągać potencjalnych pracowników. Dzięki takiej otwartości i przyjmowaniu stylu zachodniego, branża staje się coraz bardziej popularna i odzyskuje swoją renomę - tłumaczy Agnieszka Adamiec.

Czytaj więcej

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.