PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W branży finansowej coraz więcej ofert pracy, a coraz mniej kandydatów

• W II kwartale 2016 roku instytucje z branży finansowej opublikowały na Pracuj.pl ponad 16 tys. ofert pracy skierowanych do specjalistów.
• Najczęściej poszukiwani są sprzedawcy, specjaliści ds. obsługi klienta, specjaliści ds. finansów, specjaliści IT oraz analitycy.
• Aby poradzić sobie z niedoborem pracowników, eksperci eRecruiter radzą skupić się na przygotowaniu dopasowanej oferty i usprawnieniu procesu rekrutacji.

  • Autor:JP
  • 18 lip 2016 11:55
W branży finansowej coraz więcej ofert pracy, a coraz mniej kandydatów
43 proc. pracowników oczekuje w ofercie informacji o wynagrodzeniu. (Fot.: mat. pras.)
REKLAMA

– Branża finansowa jest jedną z tych branż, które nie uniknęły trudności w obszarze zatrudniania specjalistów. Ofert pracy przybywa, ale odpowiednich kandydatów nie. Oczywiście pierwszym elementem jest umiejętne skonstruowanie ogłoszenia o pracy, które przyciągnie uwagę, ale też upewni pracownika w przekonaniu, że to oferta dla niego. Należy również odpowiednio dobierać kanały dotarcia do kandydatów, co jest łatwiejsze, gdy na bieżąco monitoruje się efektywność rekrutacji – mówi Izabela Bartnicka z eRecruiter.

Dobre pierwsze wrażenie

Branża finansowa w ostatnim czasie mocno się zmieniała – dochodziło do fuzji, możliwe są zwolnienia związane z przenoszeniem bankowości do strefy online. Dlatego kandydaci mają w stosunku do instytucji finansowych konkretne oczekiwania. Odpowiedź na nie powinna znaleźć się w ofercie pracy.

Zdaniem Izabeli Bartnickiej dla przyszłych pracowników branży finansowej ważne jest zapewnianie stabilizacji. Umowa o pracę na czas nieokreślony czy informacja o stabilnej sytuacji firmy to tylko niektóre elementy, które warto uwypuklić w ogłoszeniu o pracy.

Pracownicy oczekują również licznych benefitów pozafinansowych, które także warto wypisać w ofercie pracy. Obok niezmiennych atutów takich jak jasna ścieżka kariery, dodatkowe szkolenia czy prywatna opieka medyczna, na znaczeniu zyskują benefity związane z elastycznością zatrudnienia.

– Coraz większa potrzeba zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym wymusza na pracodawcy stosowanie elastycznego czasu pracy, umożliwienie pracy zdalnej i zapewnienie potrzebnych do tego narzędzi – mówi Marta Bukowska, koordynator ds. rekrutacji w Nationale-Nederlanden.

W ogłoszeniu o pracy warto też dodać informację o proponowanej wysokości wynagrodzenia. Z 3. edycji raportu „Candidate Experience” zrealizowanego przez eRecruiter wynika, że aż 43 proc. pracowników oczekuje takiej wiadomości już na etapie zapoznawania się z ofertą. Aby uniknąć podawania konkretnych kwot można zastosować tzw. „widełki płacowe”.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: W branży finansowej coraz więcej ofert pracy, a coraz mniej kandydatów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Artur Ł. 2016-07-22 22:51:49

    W ostatnim roku z branży finansowej w samej tylko Warszawie zwolnionych zostało kilka tysięcy osób. Na jedno wolne miejsce startuje 200-400 kandydatów i to można nazwać niedoborem specjalistów???

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.