PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

W BNP Paribas widzą plusy rynku pracownika. "Wolę osobę, o którą trzeba zawalczyć"

Zdecydowanie dużo bardziej wolę zatrudnić pracownika, o którego trzeba zawalczyć i który przyjdzie do nas z przekonania, niż osobę, która z powodu rynku pracodawcy po części będzie zmuszona do podjęcia zatrudnienia - mówi dla PulsHR.pl Daria Gostkowska, dyrektorka wykonawcza obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w Banku BNP Paribas.

W BNP Paribas widzą plusy rynku pracownika. "Wolę osobę, o którą trzeba zawalczyć"
Daria Gostkowska, dyrektorka wykonawcza obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w Banku BNP Paribas (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Jak podkreśla Daria Gostkowska, kiedyś bank kojarzył się z miejscem, gdzie wpłacamy bądź wypłacamy pieniądze w okienku - teraz są wpłatomaty i bankomaty.
  • Niemniej klienci nadal przychodzą do placówek - zmienia się jednak ich formuła. Dlatego też nie znikną one z rynku.
  • Transformacja cyfrowa ma wpływ także na profil poszukiwanych pracowników. Przykładem są chociażby kasjerzy czy kasjerki, którzy stali się doradcami klienta.

Cześć osób mówiła, że pandemia zakończy rynek pracownika. W wielu branżach tak się jednak nie stało. Jak jest w bankowości?

Daria Gostkowska, dyrektorka wykonawcza obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w Banku BNP Paribas: - Początek pandemii był momentem, kiedy mieliśmy chwilowy rynek pracodawcy. Bardzo szybko jednak powrócił rynek pracownika, co oceniam pozytywnie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pracując wiele lat w HR, mogę powiedzieć, że niezależnie od sytuacji na rynku pracy warto pokazywać mocne strony organizacji. O satysfakcji z pracy nie decyduje już tylko czynnik finansowy. Oczywiście, jest istotny, ale jest wiele innych, również ważnych elementów, które przyciągają pracowników do marki. Kluczową rolę odgrywają wartości, którymi firma się kieruje. To one często stanowią o sile i przewadze konkurencyjnej na homogenicznym rynku. Pracownik może świadomie wybrać miejsce, w którym chce pracować. Właśnie tak jest w Banku BNP Paribas. Fundamentem naszych działań są wartości, którymi kierujemy się, podejmując decyzje zarówno operacyjne, jak i długofalowo. Działamy transparentnie i z odwagą, upraszczając nasze procesy. Dajemy empowerment i zachęcamy do współpracy, ponieważ tylko w ten sposób możemy osiągnąć założone cele strategiczne i spełnić nasze obietnice wobec pracowników i klientów.

Transformacja cyfrowa ma wpływ na profil poszukiwanych pracowników. Przykładem są chociażby placówki bankowe, gdzie kasjer czy kasjerka stali się doradcami klienta, któremu towarzyszą podczas zmian...

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: W BNP Paribas widzą plusy rynku pracownika. "Wolę osobę, o którą trzeba zawalczyć"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ewa 2021-11-08 17:05:45

    Hmm, przeczytałam wywiad i zapoznałam się z opiniami na temat banku na Gowork. Biorę przez palce takie portale, ale zdaje się, że gdyby było tak jak zostało to przedstawione, Hongkong takich głosów, nie w takiej ilości. Nie pracowałam w BNP ale opinie pracowników nie zachęcają mnie do składania aplikacji.

  • Jack 2021-11-08 10:08:29

    Mydlenie oczu. Rynek pracownika generuje dzisiaj pokolenie leni oderwanych od rzeczywistości. Młodzi ludzie mają chore oczekiwania, a na takie kapitalistyczne korporacje jak BNP mają wywalone, bo mają lewicowe poglądy. Pani kadrowa jednak żyje w innym świecie twierdząc że BNP ma inne wartości niż zarabianie pieniędzy dla swoich akcjonariuszy. Te wartości rzeczywiście ma. Głównie widać je w reklamach i na LinkedInie.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.