PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

USA. Spada zapotrzebowanie na listonoszy, programistów i dziennikarzy

Na rynku pracy w USA spada zapotrzebowanie na listonoszy, programistów komputerowych, dziennikarzy radiowo-telewizyjnych, a także disc jockeyów - wskazuje firma CareerCast zajmująca się pośrednictwem zatrudnienia i analizą rynku pracy.

  • Autor: pt/pap
  • 1 sty 2017 10:45
USA. Spada zapotrzebowanie na listonoszy, programistów i dziennikarzy
O ile w dobie e-maili i SMS-ów zmniejszające się zapotrzebowanie na listonoszy nie powinno dziwić, zaskakiwać może mniejsze zapotrzebowanie na programistów komputerowych (fot.fotolia)
REKLAMA

O ile w dobie e-maili i SMS-ów zmniejszające się zapotrzebowanie na listonoszy nie powinno dziwić, zaskakiwać może mniejsze zapotrzebowanie na programistów komputerowych. Znaleźli się oni po raz pierwszy w corocznej ankiecie na liście zagrożonych profesji.

Rezultaty analizy CareerCast są zgodne z szacunkami resortu pracy. Według prognoz rządowych gospodarka stworzy do 2024 roku ponad pół miliona nowych miejsc pracy dla matematyków i specjalistów od komputerów. Ale jednocześnie potrzeba będzie o ok. 26 tys. mniej programistów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"To uboczny skutek przekształceń w branży IT" - wyjaśniał cytowany przez CBS News Kyle Kensing z CareerCast. Jego zdaniem kodowanie jest umiejętnością coraz bardziej zintegrowaną z innymi zawodami tej w branży. Skomplikowane i żmudne zadania zleca się programistom w krajach, w których płace są niższe.

Pocztowców - jak podkreśla CBS News - nie uratowało rosnące zainteresowanie zakupami przez internet. Wielu klientów korzysta w tym celu z usług prywatnych firm, jak FedEX bądź UPS. Wolą je od państwowej poczty. Przewiduje się, że do roku 2024 poczta straci 136 tys. miejsc pracy.

Raport plasuje na trzecim miejscu zagrożonych zawodów pracowników firm ubezpieczeniowych, którzy zajmują się m.in. oceną ryzyka, ustalaniem warunków polis, obliczaniem wysokości składek na podstawie danych statystycznych itp. Postępy automatyzacji wypierają tam w dużej mierze człowieka.

Media społecznościowe doprowadziły do spadku zapotrzebowania na profesjonalnych dziennikarzy. Według badań w bliskiej przyszłości najdotkliwiej odczują to osoby zatrudnione w radiu i telewizji. Trendu nie zahamował rozkwit telewizji kablowej czy radia internetowego.

Zmniejsza się też zapotrzebowanie na disc jockeyów.

Amerykański rynek pracy zmienia się także z powodu globalizacji. Jak wynika z badań CareerCast, maleje m.in. popyt na jubilerów, krawców i szwaczki. Jako jedną z przyczyn podaje się zalew tanich produktów produkowanych za granicą.

"Kiedy coś się zniszczy lub podrze, ludzie nie idą do krawca, lecz są teraz bardziej skłonni kupować nowe rzeczy" - zauważył Kensing.

Zdaniem autorów opracowania CareerCast istotnym powodem spadku zapotrzebowania na niektóre zawody jest wzrost wydajności i automatyzacja. W efekcie do wykonania tej samej pracy potrzeba mniej ludzi niż w przeszłości.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: USA. Spada zapotrzebowanie na listonoszy, programistów i dziennikarzy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.