PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Umiejętności biznesowe i technologiczne nie idą w parze. Są dostępne, ale zbyt drogie

  • Justyna Koc
    jk
  • 4 wrz 2019 12:30

Firmy w Polsce napotykają trudności w znalezieniu i pozyskaniu pracowników z odpowiednimi umiejętnościami cyfrowymi.

Umiejętności biznesowe i technologiczne nie idą w parze. Są dostępne, ale zbyt drogie
47 proc. polskich firm uznało, że popyt na umiejętności związane z AI wzrośnie w przyszłości. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • 63 proc. polskich menedżerów biorących udział w badaniu IDC realizowanym na zlecenie Microsoftu potwierdza wzrost zapotrzebowania na stanowiska, które wymagają szerokiego użycia systemów i aplikacji IT.
  • Szczególny popyt na nowych pracowników występuje w firmach, które wykorzystują rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.
  • Niemal połowa polskich firm przyznała, że w przyszłości wzrośnie popyt na umiejętności związane z AI.

Z raportu przygotowanego przez firmę analityczną IDC na zlecenie Microsoftu wynika, że największe braki umiejętności cyfrowych występują w obszarze zastosowania chmury obliczeniowej, cyfrowego bezpieczeństwa, dostosowania wymagań biznesowych i IT oraz przetwarzania dużych zbiorów danych (Big Data).

Brak pracowników o wysokich umiejętnościach cyfrowych w szczególności dotyka obszarów działań operacyjnych, finansów oraz sprzedaży.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Cyfrowy wyścig trwa

- Wyścig po cyfrowe talenty już się rozpoczął. Potrzeby w tym obszarze są wywołane zjawiskiem cyfrowej transformacji, które opanowało niemal każdą organizację. Rodzime firmy są generalnie świadome potrzeby transformacji, jednak niewiele z nich osiągnęło zaawansowane stadium cyfrowych zmian. Właśnie dlatego potrzebują one zarówno liderów transformacji, jak i osób, które będą w stanie ją zrealizować - przekonuje Cecylia Szymańska-Ban, dyrektor ds. sektora edukacji w polskim oddziale Microsoftu.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja w biznesie? Firmy nie mają strategii AI

Ponad 90 proc. polskich menedżerów biorących udział w badaniu zgodziło się ze stwierdzeniem, że cyfryzacja ma znaczenie dla ich organizacji. Jednocześnie tylko 11 proc. przyznało, że ma gotową strategię cyfrowej transformacji i może pochwalić się zaawansowanym poziomem jej realizacji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Umiejętności biznesowe i technologiczne nie idą w parze. Są dostępne, ale zbyt drogie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA