PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja studentów i absolwentów. Rynek pracownika umacnia roszczeniowe postawy młodych?

Nie mają zbyt dużego doświadczenia, za to oczekiwania względem pracodawcy ogromne. Nierzadko wykazują się dość mocno roszczeniową postawą – tak jeszcze do niedawna mówiono o pokoleniu młodych ludzi na ryku pracy. Czy fakt, że mamy rynek pracownika jeszcze bardziej umocnił roszczeniowe postawy młodych?

Rekrutacja studentów i absolwentów. Rynek pracownika umacnia roszczeniowe postawy młodych?
Zdaniem ekspertów rynek pracownika nie pomaga w rekrutacji młodych (fot. pixabay)
REKLAMA

• Firma Bigram przeprowadziła w listopadzie ubiegłego roku badanie wśród przedstawicieli działów HR odpowiadających za rekrutację, pytając ich m.in. o to, jak oceniają postawy młodych w procesach rekrutacyjnych.
• Jak się okazuje, 15 proc. rekruterów wciąż ma negatywne odczucia związane z rekrutacją absolwentów i studentów, a 75 proc. przyznało, że studenci i absolwenci mają wysokie wymagania i oczekiwania.
• Czy rynek pracownika pogorszył tę sytuację? – Zdecydowanie. Czasem mi się wydaje, że już chyba gorzej być nie może – mówi nam Liliana Swoboda, założycielka i właścicielka agencji Lepsza Praca.

Z czego wynikają negatywne wrażenia rekruterów na temat młodych ludzi? Jak wynika z badania Bigram (pełne badanie znajdziecie w pliku .pdf na końcu tekstu), najczęściej z tego, że do spotkań rekrutacyjnych po prostu nie dochodzi, ponieważ młodzi się na nie stawiają. To budzi spore frustracje. – Prowadzimy rekrutacje do naszej firmy i faktycznie jest to zauważalne, że niektórzy bardzo lekko podchodzą do tematu. Nie przejmują się zupełnie tym, że jeśli nie uprzedzają, że nie przyjdą na rozmowę, to może to ważyć na ich postrzeganiu w dalszej części procesu rekrutacyjnego – przyznaje Grzegorz Lamot, partner zarządzający w firmie Globetek Engineering Resource.

Czytaj też: Po Polsce krążą niezwykłe czarne listy pracowników. Są na nich dziesiątki tysięcy Polaków

Eksperci Bigram radzą, aby zmienić sposób rekrutacji, tzn. przed umówieniem spotkania zastosować np. ćwiczenia grupowe, grywalizację, case study czy zadania on-line – w ten sposób można wyselekcjonować najbardziej zmotywowanych kandydatów.

– Rekrutacja studentów budzi skrajne emocje wśród pracodawców. Najmłodsze pokolenia pracowników często szokują swoimi oczekiwaniami i pewnością siebie. Z drugiej strony żadne inne pokolenie nie czuje się tak komfortowo w nowoczesnych technologiach i międzynarodowych strukturach – komentuje Paulina Mazur, dyrektor działu rozwoju talentów i wizerunku pracodawcy Bigram, Country Leader Enactus Poland.

Poza tym są kreatywni, łatwo przystosowują się do zmian i dążą do ciągłego rozwoju umiejętności i wiedzy. Aczkolwiek często zmieniają miejsce pracy i kwestionują polecenia przełożonych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Rekrutacja studentów i absolwentów. Rynek pracownika umacnia roszczeniowe postawy młodych?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tom 2018-01-06 21:18:50

    A czy pracodawcy, jeszcze 15-20 lat temu, kiedy rynek należał do nich, to nie byli czasem roszczeniowi? Skąd to znamy - kosmiczne doświadczenie i wymagania w zamian za śmieciówkę lub co najwyżej minimalną pensję. Pracownicy może i stawiają obecnie wygórowane wymagania, ale swoim podejściem do kandydatów i pracowników jeszcze do niedawna, pracodawcy w pełni sobie na to zasłużyli.

  • anna 2018-01-05 14:53:42

    zacznijcie zatrudniać pracowników 45+, 50+ problemy, o których piszecie, znikną od razu

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.