PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Uczciwość i transparentność. Te cechy cenią pracownicy

  • Justyna Koc
    jk
  • 26 wrz 2019 17:24

Jak wynika z badania serwisu Praca.pl, pracownicy - jako najważniejszą cechę dobrego prawodawcy - wymieniają uczciwość.  Oczekują jej już na etapie rekrutacji.

Uczciwość i transparentność. Te cechy cenią pracownicy
Aż dla 77 proc. badanych najważniejszą cechą dobrze przeprowadzonej rekrutacji jest przejrzystość. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Aż dla 77 proc. badanych najważniejszą cechą dobrze przeprowadzonej rekrutacji jest przejrzystość.
  • Co trzeci kandydat doceni profesjonalną, czyli opartą na kompetencjach, ocenę swojej kandydatury.
  • Według ankietowanych uczciwość to najważniejsza cecha określająca dobrego pracodawcę.

Warto zacząć budować swoją markę firmy od oferty pracy. By stworzyć dobre ogłoszenie, wystarczy podać wszystkie informacje, których potrzebuje kandydat - głównie te, dotyczące wynagrodzenia.

Podając te informacje trzeba być konkretnym. Oczywiście są stanowiska, których finalny kształt będzie zależał między innymi od osoby, która je obejmie. Taka sytuacja nie blokuje jednak bycia konkretnym. Można zaznaczyć w ogłoszeniu jakie czynniki będą miały wpływ na wynagrodzenie lub podać widełki finansowe. Kandydaci powinni to docenić.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Transparentna komunikacja

Aż dla 77 proc. badanych najważniejszą cechą dobrze przeprowadzonej rekrutacji jest przejrzystość. Transparentność w rozumieniu kandydatów to przede wszystkim szczegółowe omówienie obowiązków na stanowisku, na które aplikują oraz udzielenie informacji zwrotnej na temat wyniku rekrutacji.

Co trzeci kandydat doceni profesjonalną, czyli opartą na kompetencjach, ocenę swojej kandydatury, z kolei co czwarty zwraca również uwagę na szacunek podczas całego procesu.

Nie tylko pieniądze się liczą

Osoby biorące udział w badaniu serwisu Praca.pl podkreślili, że – oprócz zarobków - liczą się też relacje z innymi pracownikami (i z szefem) oraz możliwość rozwoju.

Jednocześnie ponad 55 proc. uczestników badania deklaruje, że angażuje się w pracę na 150 proc. Warto zwrócić uwagę na takich pracowników, to zapewne świetni kandydaci na ambasadorów marki pracodawcy.

Employer branding

Jak wynika z badania serwisu Praca.pl, opinie o pracodawcy w internecie mają duże znaczenie. Jednak 16 proc. respondentów stwierdziło, że to laurki wystawiane przez HR-owców lub opłacone opinie. Większość (39 proc.) wrzuca takie opinie do worka z nazwą „gorzkie żale pracowników”.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Uczciwość i transparentność. Te cechy cenią pracownicy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA