Amerykański koncern Uber świadczący usługi przewozu osób zapowiedział, że na całym świecie zwolni 400 pracowników zajmujących się w firmie marketingiem - podała agencja Bloomberga. Decyzja jest podyktowana obawami o kondycję finansową firmy.

Dyrektor generalny Ubera Dara Khosrowshahi w poniedziałek drogą elektroniczną poinformował pracowników o redukcji zatrudnienia. W wiadomości podkreślił, że "istnieje ogólne poczucie, że kiedy rośniemy szybko, zwalniamy". Dodał również, że "w miarę jak firmy rosną dzieje się to naturalnie, ale trzeba coś z tym zrobić, i to szybko".
Czytaj też: Uber i McDonald’s, Johnson & Johnson rezygnują ze stanowiska dyrektorów marketingu
Jak zauważyła agencja, planowana redukcja zatrudnienia będzie skupiać się na pracownikach działów marketingu i komunikacji i obejmie około 1,6 proc. wszystkich zatrudnionych w Uberze osób na całym świecie. Jest to pierwsza poważna reorganizacja tego działu odkąd stanowisko dyrektora ds. marketingu w czerwcu objęła Jill Hazelbaker. Jej poprzedniczka Rebecca Messina w trakcie swojej dziewięciomiesięcznej kadencji nadzorowała zespół około 1,2 tys. osób.
"Wiele naszych zespołów jest zbyt dużych, co powoduje nakładanie się pracy i niejasne decyzje oraz może prowadzić do miernych wyników" - wyjaśnił w wiadomości do pracowników Khosrowshahi.


KOMENTARZE (0)