PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Twitter, Facebook, LinkedIn czy GoldenLine. Który serwis najpopularniejszy wśród rekruterów?

  • Justyna Koc
    jk
  • 15 maj 2017 14:39

- Pomimo większej niż w poprzednim roku skuteczności przy zatrudnianiu pracowników dzięki mediom społecznościowym, rekruterzy niżej oceniają korzyści wynikające z wykorzystania portali społecznościowych - komentuje Magdalena Tyburcy, senior job market consultant LHH DBM Polska.

Twitter, Facebook, LinkedIn czy GoldenLine. Który serwis najpopularniejszy wśród rekruterów?
Rekruterzy najczęściej korzystają z Facebooka (Fot. Fotolia)
REKLAMA

• 89 proc. polskich rekruterów zatrudniło pracownika przy pomocy social media, a już 44 proc. korzysta z mediów społecznościowych w swojej codziennej pracy.

• Dla 84 proc. to użyteczne narzędzie do kontaktu z kandydatami, w dodatku znacznie ułatwiające działania typu direct search.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Ponad 40 proc. organizacji ma opracowane lub jest w trakcie tworzenia zbioru wytycznych i procedur dotyczących obecności pracowników w mediach społecznościowych.

Blisko 80 proc. pracowników działów HR używa mediów społecznościowych do wyszukiwania kandydatów (direct search), a 30 proc. realizuje poprzez ten kanał kampanie employer brandingowe. Polscy rekruterzy prawie dwukrotnie częściej niż zagraniczni koledzy wykorzystują Facebook w celu poszukiwania nowych pracowników. Natomiast zdecydowanie rzadziej korzystają z Twittera, Glassdoor, Instagrama, blogów czy YouTube.

Mimo to rekruterzy są zgodni w ocenie LinkedIn jako najskuteczniejszego portalu społecznościowego w ich pracy. Ponad 60 proc. pracodawców ma profile na portalach LinkedIn i Facebook, 40 proc. korzysta z GoldenLine i Pracuj.pl, a 20 proc. aktywnie działa na Twitterze.

- To co może wyróżniać polskich rekruterów na tle zagranicznych kolegów, to częstsze korzystanie z Facebooka przy znikomym zainteresowaniu innymi portalami. Z jednej strony może to świadczyć o rosnącej otwartości na prywatne portale, z drugiej o mniejszej dynamiczności, braku czasu na odkrywanie nowych miejsc w sieci do wyróżnienia się i budowania wizerunku pracodawcy, który przyciąga nowych kandydatów - mówi Magdalena Tyburcy, senior job market consultant LHH DBM Polska.

Działania polskich rekruterów w mediach społecznościowych stają się skuteczniejsze. (Fot. Pixabay)
Działania polskich rekruterów w mediach społecznościowych stają się skuteczniejsze. (Fot. Pixabay)
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Twitter, Facebook, LinkedIn czy GoldenLine. Który serwis najpopularniejszy wśród rekruterów?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • andzia 2017-06-23 10:11:54

    Czytałam właśnie gdzieś ostatnio, że sprawdzają tak kandydatów. U mnie na fejsie chyba muszę zablokować widoczność galerii, bo zdarza sie że znajomi mnie oznaczają na fotkach z imprezy a to niekoniecznie reprezentacyjnie wygląda. A co do linkedina właśnie robie kurs na eduweb.pl i bede zakładała dopiero konto. Czeka mnie rozmowa kwalifikacyjna wiec to sie przyda.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA