-
- •15 maj 2017 14:39
- Pomimo większej niż w poprzednim roku skuteczności przy zatrudnianiu pracowników dzięki mediom społecznościowym, rekruterzy niżej oceniają korzyści wynikające z wykorzystania portali społecznościowych - komentuje Magdalena Tyburcy, senior job market consultant LHH DBM Polska.

• 89 proc. polskich rekruterów zatrudniło pracownika przy pomocy social media, a już 44 proc. korzysta z mediów społecznościowych w swojej codziennej pracy.
• Dla 84 proc. to użyteczne narzędzie do kontaktu z kandydatami, w dodatku znacznie ułatwiające działania typu direct search.
• Ponad 40 proc. organizacji ma opracowane lub jest w trakcie tworzenia zbioru wytycznych i procedur dotyczących obecności pracowników w mediach społecznościowych.
Blisko 80 proc. pracowników działów HR używa mediów społecznościowych do wyszukiwania kandydatów (direct search), a 30 proc. realizuje poprzez ten kanał kampanie employer brandingowe. Polscy rekruterzy prawie dwukrotnie częściej niż zagraniczni koledzy wykorzystują Facebook w celu poszukiwania nowych pracowników. Natomiast zdecydowanie rzadziej korzystają z Twittera, Glassdoor, Instagrama, blogów czy YouTube.
Mimo to rekruterzy są zgodni w ocenie LinkedIn jako najskuteczniejszego portalu społecznościowego w ich pracy. Ponad 60 proc. pracodawców ma profile na portalach LinkedIn i Facebook, 40 proc. korzysta z GoldenLine i Pracuj.pl, a 20 proc. aktywnie działa na Twitterze.
- To co może wyróżniać polskich rekruterów na tle zagranicznych kolegów, to częstsze korzystanie z Facebooka przy znikomym zainteresowaniu innymi portalami. Z jednej strony może to świadczyć o rosnącej otwartości na prywatne portale, z drugiej o mniejszej dynamiczności, braku czasu na odkrywanie nowych miejsc w sieci do wyróżnienia się i budowania wizerunku pracodawcy, który przyciąga nowych kandydatów - mówi Magdalena Tyburcy, senior job market consultant LHH DBM Polska.


KOMENTARZE (1)