Trendy w rekrutacji: Kogo będą poszukiwać pracodawcy?

• Rozwiązania mobilne zmuszają firmy do zmiany sposobów ich funkcjonowania oraz modeli biznesowych.
• Pracodawcy zmagają się z niedoborem specjalistów z obszaru naukowego, technologicznego, inżynieryjnego oraz matematycznego (tzw. STEM).
• Rośnie liczba rekrutacji na stanowiska związane z bezpieczeństwem IT.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Trendy w rekrutacji: Kogo będą poszukiwać pracodawcy?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

1 lut 2016 19:27


− W wielu sektorach rynku bardzo wyraźnie zaznacza się trend, zgodnie z którym pracownicy na co dzień współpracują z nowoczesnymi technologiami oraz bazami danych. Zauważamy to również w branży rekrutacyjnej, która jednak w głównej mierze opiera się na relacjach międzyludzkich – twierdzi Michał Młynarczyk, managing director Hays Poland.

Z doświadczenia konsultantów Hays wynika, że organizacje reprezentujące wszystkie branże już teraz zauważają ogromny wpływ zmian technologicznych na ich pracę i są świadome, że tempo zmian dodatkowo przyspieszy w 2016.

Koncentracja na pełnym wykorzystywaniu danych

Big data, a więc zbiory obszernych danych dopiero od niedawna zaczęły być wykorzystywane jako istotne narzędzie biznesowe.

Czytaj też: Trendy w rekrutacji 2016: Jak zmieni się praca HR-owca?

− Wielu klientów z branży marketingu i technologii finansowych gromadzi i korzysta z danych w celu sporządzania prognoz dotyczących zachowań klientów – tłumaczy Michał Młynarczyk.

– W 2016, zapotrzebowanie na analityków danych będzie rosło, a kluczowe będą kompetencje w zakresie „tłumaczenia” danych na realne działania firmy - dodaje.

Strategiczna rola customer experience

Klienci spodziewają się dostępności najnowszych rozwiązań technologicznych zaraz po ich wprowadzeniu na rynek oraz oczekują, że obsługa klienta za każdym razem będzie szybka, spójna i na wysokim poziomie.

− Rok 2016 będzie okresem innowacji w obszarze obsługi klienta. Największe zmiany będą dotyczyły lepszego adresowania oferty do klientów, zwiększania personalizacji usług oraz polepszania przepływu informacji na temat produktu – przewiduje Młynarczyk.

Rozumienie oczekiwań klientów, ich sposobów działania i umiejętność zastosowania tych informacji w praktyce będą kompetencjami poszukiwanymi wśród ekspertów ds. customer experience.

Inwestycja w bezpieczeństwo

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii oraz baz danych, zwiększa się ryzyko przestępczości internetowej.

− Od jakiegoś czasu zauważamy wzrost liczby rekrutacji na stanowiska związane z bezpieczeństwem IT. Od osób pełniących taką funkcję nie oczekuje się jedynie ustabilizowania sytuacji po naruszeniu bezpieczeństwa firmy, ale stałego zapobiegania cyberatakom i rozwijania systemów bezpieczeństwa – tłumaczy Michał Młynarczyk.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.