PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Trendy w rekrutacji 2016: Jak zmieni się praca HR-owca?

Jakimi kanałami i sposobami firmy będą starały się pozyskiwać pracowników w nowym roku? Poznajcie zdania naszych ekspertów.

– W obszarze rekrutacji pojawia się wiele ciekawych, niestandardowych pomysłów na poszukiwanie kandydatów. Jednym z przykładów może być komunikacja skierowana do klientów związanych już z daną marką czy jej produktami. Firma może skierować do nich przekazy jako pracodawca, traktując jako potencjalnych kandydatów i informować o rekrutacjach, np. w formie sms-ów czy e-maili.

W rekrutacji intensywnie wykorzystywane są także sieci społecznościowe: zarówno te o charakterze ogólnym jak LinkedIn, jak i portale dedykowane specjalistom z jednej specyficznej branży, czy wreszcie serwisy oferujące nagrody za polecanie specjalistów osobom niezajmującym się zawodowo rekrutacją – jak shookai czy sharehire.

Coraz powszechniejszym trendem jest także publikowanie przedziałów płacowych oferowanych na ogłaszanym stanowisku, co powoduje autoselekcję ofert pracy po stronie kandydatów. W dłuższej perspektywie trendy te mogą zaowocować ograniczeniem roli agencji rekrutacyjnych, a z zawodu rekrutera uczynić przede wszystkim specjalistę… od świata mediów społecznościowych – komentuje Izabela Jarosz, dyrektor HR w firmie Allegro.

REKLAMA

    

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Trendy w rekrutacji 2016: Jak zmieni się praca HR-owca?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • thinkENGLISH.pl 2016-01-05 13:22:42

    Od jakiegoś czasu mówi się też o automatyzacji procesów HR przez platformy takie jakie Codility. My zastanawiamy się jak efektywnie weryfikować umiejętności kandydatów w zakresie języków obcych.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.