PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Trendy HR 2018: Jawność pensji podczas rekrutacji nieunikniona?

Poszukiwanie nowych pracowników poprzez direct search stanie się niezbędnym elementem pracy rekrutera, a bez strategii employer branding firmom będzie coraz trudniej rekrutować i utrzymać pracowników - to główne wnioski z corocznego badania serwisu GoldenLine na temat trendów na rynku HR.

  • Autor:jk
  • 15 lut 2018 12:23
Trendy HR 2018: Jawność pensji podczas rekrutacji nieunikniona?
(Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak wynika z najnowszego badania GoldenLine, rok 2018 będzie okresem testowania nowych rozwiązań rekrutacyjnych oraz dążenia do większej transparentności w procesie rekrutacji.
  • Ponad połowa badanych deklaruje, że na działania z zakresu employer brandingu przeznaczy w tym roku więcej pieniędzy, a ponad 58 proc. badanych również więcej czasu.
  • Rośnie również rola strategicznego podejścia do budowania wizerunku pracodawcy.

Jak wynika z badania GoldenLine, HR-owcy przewidują, iż w tym roku rekrutacja zajmie im więcej czasu (64 proc. badanych) i pochłonie więcej pieniędzy (51 proc. badanych) niż w 2017 roku. Dobra koniunktura gospodarcza sprawia, że firmy planują również przeprowadzić więcej rekrutacji niż w zeszłym roku, deklaruje tak 63 proc. badanych.

Czytaj też: Jawność zarobków. W tej branży już czerpią z tego korzyści

Czasochłonność procesów rekrutacyjnych wymusza zarazem testowanie nowych metod rekrutacji, wykraczających poza tradycyjne ogłoszenie o pracę. Niemal połowa (43 proc.) badanych planuje poświęcić więcej czasu, a 59 proc. również więcej pieniędzy na poszukiwanie i testowanie nowych narzędzi rekrutacyjnych.

W 2018 roku ponad 75 proc. rekruterów zamierza korzystać z rekrutacji metodą direct search. Wyniki wskazują, że direct search przestaje być ostatnią deską ratunku dla rekruterów, a staje się niezbędnym narzędziem do prowadzenia skutecznych procesów rekrutacyjnych.

Większa transparentność w rekrutacji

Rynek pracownika wymusza też większą transparentność w procesie rekrutacji. Jak wynika z badania GoldenLine, w 2017 roku 38 proc. badanych podawało widełki wynagrodzeń w wybranych ofertach pracy, zaś w 2018 widełki wynagrodzeń w wybranych ofertach pracy planuje podawać 45 proc. z nich. Zarazem w 2018 roku 13 proc. badanych planuje podawać widełki wynagrodzeń w każdym ogłoszeniu o pracę (dla porównania 9 proc. badanych deklaruje, że podawało widełki w każdym ogłoszeniu w 2017 roku).

Większa otwartość będzie również tematem wiodącym w samej komunikacji z kandydatami. 47 proc. badanych rekruterów chce w tym roku poświęcić więcej czasu na komunikację z kandydatem, a 39 proc. zamierza spędzić więcej czasu na przygotowaniu feedbacku dla kandydata.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Trendy HR 2018: Jawność pensji podczas rekrutacji nieunikniona?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.