PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

To nieprawda, że w tej branży może pracować każdy. A można tu nieźle zarobić

  • jk
  • 27 sie 2022 0:01

Marketing od lat uchodzi za atrakcyjną specjalizację, gdyż kojarzy się z kreatywnością oraz rozwojem. Dodatkowo przyjęła się opinia, że w tej branży może pracować każdy. Czy faktycznie tak jest?

To nieprawda, że w tej branży może pracować każdy. A można tu nieźle zarobić
Popyt na speców od marketingu nieustannie rośnie (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Według szacunków raportu „Bureau of Labor Statistics” z 2022 r. popyt na speców od marketingu nieustannie rośnie, a całkowita liczba miejsc pracy ma wzrosnąć o 10 proc. w latach 2020-2030.
  • Praca w cyfrowym świecie, gdzie dane odgrywają kluczowe znaczenie, wymaga pracy na analizach, badaniach, liczbach. Marketingowiec powinien więc umieć wyciągać logiczne wnioski na podstawie otrzymanych danych oraz innych informacji.
  • Oprócz umiejętności analitycznych i logicznych równie istotną rolę odgrywają w jego pracy kompetencje werbalne i miękkie.

Dziedzina marketingu należy do jednych z szybciej rozwijających się – niegdyś praca marketingowca polegała na opracowywaniu kreatywnych haseł reklamowych, które pojawiały się w TV czy reklamach prasowych. Dziś jest to coraz bardziej złożona dziedzina, w której narzędzia do analizy danych oraz wyrafinowane zrozumienie zachowań odbiorców są oczekiwanym standardem.

Praca dla marketingowca

Według szacunków raportu „Bureau of Labor Statistics” z 2022 r. popyt na speców od marketingu nieustannie rośnie, a całkowita liczba miejsc pracy ma wzrosnąć o 10 proc. w latach 2020-2030. Autorzy badania przewidują, że w ciągu dekady każdego roku będzie pojawiać się średnio 31 100 wakatów na stanowiska związane z marketingiem.

Atrakcyjna branża i duża liczba ofert pracy sprzyjają częstym zmianom – według danych LinkedIn w 2021 r. 31 proc. użytkowników serwisu na całym świecie zgłosiło zmianę miejsca pracy, w tym 618 000 marketerów. Jak zauważają eksperci rynku pracy, obecnie mamy do czynienia z rynkiem pracownika, ale w przypadku stanowisk związanych z marketingiem nie jest trudno pozyskać pracowników.

- Obecnie mamy utrzymujący się trend rynku pracownika i długo to się nie zmieni. Rynek specjalisty jest zauważalny niemal w każdej branży. Nie mamy jednak problemu ze znalezieniem specjalistów w obszarze marketingu - cieszymy się dużym zainteresowaniem i otwartością kandydatów. Warto zauważyć, że na rynku mamy do czynienia z wysokimi kwalifikacjami i długoletnim doświadczeniem w swoim zawodzie, i jako pracodawca korzystamy z tych możliwości - mówi Monika Maćkiewicz z firmy Hortex.

Ile zarabia marketingowiec?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: To nieprawda, że w tej branży może pracować każdy. A można tu nieźle zarobić

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA