PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Ten proces jest 7 razy droższy niż rekrutacja. Firmy tracą na nim krocie

3 miesiące – tyle potrzebuje zatrudniony kandydat, żeby wdrożyć się do pracy i zacząć przynosić firmie zysk. Okres próbny jest dla pracodawcy kosztem i to niemałym, kilka razy wyższym niż koszt rekrutacji. Firma Gamfi, tworząca aplikację do onboardingu pracowników, wyliczyła, że proces wynosi nawet 7-krotność przeciętnego wynagrodzenia, czyli ponad 40 tys. zł. W przypadku zatrudnienia 100 nowych pracowników w ciągu roku daje to zawrotną sumę aż 4 mln zł.

  • Karolina Markowska
    km
  • 8 lis 2021 20:00
Ten proces jest 7 razy droższy niż rekrutacja. Firmy tracą na nim krocie
Onboarding pracownika to proces obejmujący wiele funkcji organizacji i angażujący wiele osób (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Onboarding pracownika to proces obejmujący wiele funkcji organizacji i angażujący wiele osób. To nie tylko sprzęt i wyszkolenie nowego pracownika.
  • Z wyliczeń wynika, że całkowity koszt 3-miesięcznego wdrożenia pracownika zarabiającego średnią krajową wynosi 40 395 zł. Na sumę składają się: sprzęt do pracy, szkolenia, badania lekarskie, wynagrodzenia osób zaangażowanych w proces onboardingu czy wynagrodzenie nowego pracownika.
  • Jak podkreśla prezes RICG Paulina Łączek-Ciećwierz, właściwie przeprowadzony onboarding przede wszystkim zwiększa zdolność organizacji do utrzymania pracowników nawet o 82 proc.

W odróżnieniu od rekrutacji, gdzie czarno na białym widać, za co płaci pracodawca – za ogłoszenie o pracę, program ATS, koszt poleceń czy wynagrodzenie rekrutera – w przypadku wdrożenia pracownika znaczna część kosztów nie jest tak oczywista. Sprzęt, szkolenia, badania to tylko ich wycinek.

- Prawię połowę stanowią koszty ludzkie – godziny pracy zaangażowanych w proces zespołów HR, kadr, menedżerów i członków zespołu. Mało pracodawców jest świadomych tego, ile taka inwestycja w nowego pracownika kosztuje i że może być „tańsza” bez utraty efektywności całego procesu - mówi Adrian Witkowski, prezes zarządu Gamfi.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

A usprawnienie procesów wprowadzania w firmową codzienność nowych pracowników może obniżyć koszty ich wdrażania o 15 proc.

- Kiedy firma, która rocznie zatrudnia 100 nowych pracowników, nieefektywnie wydaje kilkadziesiąt tysięcy złotych, może to nie robić wrażenia. Ale jeśli kwoty te idą w miliony złotych, każdej osobie odpowiedzialnej za zarządzanie biznesem powinna zapalić się pomarańczowa lampka - wyjaśnia Adrian Witkowski.

Przeczytaj: W tej kwestii firmy popełniają duży błąd. Może ich on słono kosztować

Wdrożenie pracownika = 7 pensji

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Ten proces jest 7 razy droższy niż rekrutacja. Firmy tracą na nim krocie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Grażyna 2021-11-09 11:49:15

    Jaki HR, takie koszty: duze lub takie których nie widać.

  • Zeghar 2021-11-08 21:23:34

    Zaraz, zaraz... A czy te osoby zaangażowane w onboardingu w większości przypadków nie mają tych działań w zakresie obowiązków? Co to za służby HR, co nie zajmują się procesem rekrutacji i zatrudnianiem?

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.