PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Technologie w poszukiwaniu pracy: reklamy w social media bezkonkurencyjne

Niemal co trzeci z poszukujących pracy Polaków znalazł ofertę zatrudnienia dzięki reklamie wyświetlanej w serwisach społecznościowych. Aż 22 proc. kandydatów korzystało do tego celu z aplikacji mobilnych, zaś 21 proc. wymieniało wiadomości z potencjalnym pracodawcą. Takie dane przynosi raport ManpowerGroup „Siri, szukaj ofert pracy”.

  • Autor:MIW
  • 26 lip 2018 12:59
Technologie w poszukiwaniu pracy: reklamy w social media bezkonkurencyjne
REKLAMA
  • ManpowerGroup podaje, że 12 proc. poszukujących pracy Polaków szczególnie aktywnie korzysta z rozwiązań technologicznych. To więcej niż wynosi średnia światowa.
  • Prawdziwymi globalnymi liderami, jeśli idzie o wykorzystanie rozwiązań technologicznych, są mieszkańcy Indii i Brazylii.
  • Mimo że poszukujący pracy chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, to jednocześnie wciąż przykładają dużą wagę do budowania relacji międzyludzkich i bezpośrednich spotkań z rekruterami.

ManpowerGroup sprawdził, w jaki sposób i gdzie kandydaci poszukują informacji o nowej pracy i jakie wirtualne kanały dotarcia w tym celu wykorzystują.

Liderem pod tym względem okazały się media społecznościowe - dzięki reklamie w nich zamieszczonej o ofercie zatrudnienia dowiedziało się 32 proc. Polaków. 22 proc. kandydatów znalazło te informacje za pomocą aplikacji mobilnych, 21 proc. pisząc wiadomości do organizacji, a 12 proc. brało udział w wirtualnych targach pracy. Rzadziej badani korzystali z wideokonferencji z potencjalnym pracodawcą (9 proc.), czatu z pracodawcą na jego stronie internetowej (8 proc.), czy wyszukiwania głosowego przy pomocy wirtualnego asystenta (4 proc.).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W swym raporcie ManpowerGroup wyodrębnił również grupę kandydatów, którzy częściej niż pozostali korzystają z rozwiązań technologicznych (przyjęto, że są to osoby, które stosują w tym celu minimum 3 takie rozwiązania) w poszukiwaniu nowego zatrudnienia – w Polsce tę grupę stanowi 12 proc. badanych, średnia globalna wynosi 11 proc.

- Obecnie organizacje na całym świecie stawiają czoła największemu od 12 lat niedoborowi pracowników i blisko połowa firm zgłasza trudności ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów. W odpowiedzi na tę sytuację organizacje coraz częściej inwestują w technologie, które mają im pomóc przyciągnąć największe talenty – komentuje Iwona Janas, dyrektor generalna w ManpowerGroup, choć zastrzega, że wdrożenie technologii HR powinno rozwiązać istniejące problemy, a nie być celem samym w sobie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Technologie w poszukiwaniu pracy: reklamy w social media bezkonkurencyjne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jerzy Michalak - kandydat na prezydenta Wrocławia 2018-07-26 14:51:00

    To rzeczywiście ważne, ale przy okazji chcę spytać o jeszcze jedną ważną kwestię. Co sądzą Państwo o wrocławskim MPK?

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.