PARTNER PORTALU partner portalu

Tacy pracownicy zawsze będą w cenie. Cechy, które ceni każdy pracodawca

Zdolny, pracowity, i odpowiedzialny pracownik - to definicja osoby, którą chce mieć w zespole każdy manager. Na co jeszcze zwracają uwagę pracodawcy podczas rekrutacji?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tacy pracownicy zawsze będą w cenie. Cechy, które ceni każdy pracodawca

  • Są takie cechy pracowników, które zawsze będą w cenie.
  • Terminowość, punktualność, uczciwość i zaangażowanie, szybka nauka nowych rzeczy to definicje uniwersalnego dobrego pracownika.
  • Każdemu pracodawcy zależy na tym, by mieć w swoim zespole rzetelnych i wartościowych ludzi.

Proces rekrutacji należy do trudnych obowiązków rekruterów, ale często nie tylko oni muszą się z nim zmagać. Bywa, że w mniejszych firmach sami managerowie, szefowie czy właściciele muszą się z nim zaznajomić. W dobie rynku pracownika jasnym jest, że jego poprawne przeprowadzenie to klucz do sukcesu.

Sprawdzamy więc, jakich cech poszukuje się wśród kandydatów na różne stanowiska. Bowiem o ile przy wyspecjalizowanych obowiązkach potrzeba konkretnych kwalifikacji, to nie każdy ma cechy charakteru, których poszukuje się wśród pracujących.

Czytaj też: Walka o pracownika trwa. Jak zbudować silną markę pracodawcy?

Przede wszystkim terminowość

Wykonywanie obowiązków na czas to niewątpliwie bardzo istotna cecha ceniona przez pracodawców. Słynne przysłowie mówiące, iż czas to pieniądz, jest znane każdemu przedsiębiorcy, choć wiadomo, że nie wszystko kręci się wokół złotej monety. Ważne jest również dotrzymywanie danego słowa i umiejętność planowania swojego czasu, tak by wszystko zgadzało się z wyznaczonymi terminami. Umiejętności logistyczne są niezwykle przydatne i cenione nie tylko w codziennym życiu, ale też w pracy. Dlatego jeśli pracownik nie dotrzymuje terminów, automatycznie cała praca się przesuwa, a konsekwencje ponoszą wszyscy.

Cenić czas i po prostu nie spóźniać się

Punktualne rozpoczynanie pracy to dla wielu pracodawców ważna powinność każdego pracownika, którego obowiązuje określony wymiar pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. Jeśli notorycznie się spóźnia i nie powiadamia o tym fakcie przełożonego, jest to podstawą do zwolnienia. W tym przypadku chodzi nie tylko o zaniedbywanie swoich służbowych obowiązków, ale również o brak szacunku do pracodawcy i klientów. Jednorazowe czy sporadyczne spóźnianie się, o którym pracodawca zostanie wcześniej powiadomiony, nie spowoduje wręczenia wypowiedzenia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

43 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Cary Bradshow 2019-09-15 07:35:43

Elastyczny czas pracy- sprawił,ze punktualnie jedynie docieram do celu z wykonam.Tyle o punktualności w owych czasach. Nie pozdrawiam redaktory-jakaś zacofana,albo zacofaniec

Elastyczność 2019-09-08 15:37:40

Istnieje coś takiego jak elastyczny czas pracy. Pracuję 40 godzin tygodniowo, ale rozpoczynam pracę w zależności od moich potrzeb (snu, dziecka itp.) Czasem o 6 rano, czasem o 7 lub 8. Kończę po 8 godzinach. Czasem zostaję dłużej, by coś nadrobić, by w innym dniu wyjść z pracy wcześniej. A więc punktualność w takim rozumieniu tego słowa przez rekruterkę ma się nijak do jakości mojej pracy i mojej punktualności w wykonywaniu oczekujących na mnie zadań (zajmuję się wprowadzeniem danych). Więc wspomniana pani, trochę oderwana jest od obecnych tendencji do pracy elastycznej. Nie jest to możliwe w każdym zawodzie, jednak coraz więcej pracowników pracuje w ten sposób i warto, by osoba zajmująca się rekrutowaniem pracowników była świadoma innego znaczenia słowa "punktualność" zwłaszcza w odniesieniu do elastycznych godzin pracy.

Robot 2019-09-04 13:35:56

Dobry pracownik to taki, który dobrze pracuje za najniższą krajową, jest lojalny, a przede wszystkim siedzi cicho i nie upomina się o podwyżkę!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.