PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Tacy pracownicy zawsze będą w cenie. Cechy, które ceni każdy pracodawca

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 28 sie 2019 20:00

Zdolny, pracowity, i odpowiedzialny pracownik - to definicja osoby, którą chce mieć w zespole każdy manager. Na co jeszcze zwracają uwagę pracodawcy podczas rekrutacji?

Tacy pracownicy zawsze będą w cenie. Cechy, które ceni każdy pracodawca
Zaangażowanie w wykonywane zadania oraz uczciwe ich realizowanie to ważne cechy, na które patrzy pracodawca (fot. pixabay.com/domena publiczna)
REKLAMA
  • Są takie cechy pracowników, które zawsze będą w cenie.
  • Terminowość, punktualność, uczciwość i zaangażowanie, szybka nauka nowych rzeczy to definicje uniwersalnego dobrego pracownika.
  • Każdemu pracodawcy zależy na tym, by mieć w swoim zespole rzetelnych i wartościowych ludzi.

Proces rekrutacji należy do trudnych obowiązków rekruterów, ale często nie tylko oni muszą się z nim zmagać. Bywa, że w mniejszych firmach sami managerowie, szefowie czy właściciele muszą się z nim zaznajomić. W dobie rynku pracownika jasnym jest, że jego poprawne przeprowadzenie to klucz do sukcesu.

Sprawdzamy więc, jakich cech poszukuje się wśród kandydatów na różne stanowiska. Bowiem o ile przy wyspecjalizowanych obowiązkach potrzeba konkretnych kwalifikacji, to nie każdy ma cechy charakteru, których poszukuje się wśród pracujących.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Walka o pracownika trwa. Jak zbudować silną markę pracodawcy?

Przede wszystkim terminowość

Wykonywanie obowiązków na czas to niewątpliwie bardzo istotna cecha ceniona przez pracodawców. Słynne przysłowie mówiące, iż czas to pieniądz, jest znane każdemu przedsiębiorcy, choć wiadomo, że nie wszystko kręci się wokół złotej monety. Ważne jest również dotrzymywanie danego słowa i umiejętność planowania swojego czasu, tak by wszystko zgadzało się z wyznaczonymi terminami. Umiejętności logistyczne są niezwykle przydatne i cenione nie tylko w codziennym życiu, ale też w pracy. Dlatego jeśli pracownik nie dotrzymuje terminów, automatycznie cała praca się przesuwa, a konsekwencje ponoszą wszyscy.

Cenić czas i po prostu nie spóźniać się

Punktualne rozpoczynanie pracy to dla wielu pracodawców ważna powinność każdego pracownika, którego obowiązuje określony wymiar pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. Jeśli notorycznie się spóźnia i nie powiadamia o tym fakcie przełożonego, jest to podstawą do zwolnienia. W tym przypadku chodzi nie tylko o zaniedbywanie swoich służbowych obowiązków, ale również o brak szacunku do pracodawcy i klientów. Jednorazowe czy sporadyczne spóźnianie się, o którym pracodawca zostanie wcześniej powiadomiony, nie spowoduje wręczenia wypowiedzenia.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (43)

Do artykułu: Tacy pracownicy zawsze będą w cenie. Cechy, które ceni każdy pracodawca

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Cary Bradshow 2019-09-15 07:35:43

    Elastyczny czas pracy- sprawił,ze punktualnie jedynie docieram do celu z wykonam.Tyle o punktualności w owych czasach. Nie pozdrawiam redaktory-jakaś zacofana,albo zacofaniec

  • Elastyczność 2019-09-08 15:37:40

    Istnieje coś takiego jak elastyczny czas pracy. Pracuję 40 godzin tygodniowo, ale rozpoczynam pracę w zależności od moich potrzeb (snu, dziecka itp.) Czasem o 6 rano, czasem o 7 lub 8. Kończę po 8 godzinach. Czasem zostaję dłużej, by coś nadrobić, by w innym dniu wyjść z pracy wcześniej. A więc punktualność w takim rozumieniu tego słowa przez rekruterkę ma się nijak do jakości mojej pracy i mojej punktualności w wykonywaniu oczekujących na mnie zadań (zajmuję się wprowadzeniem danych). Więc wspomniana pani, trochę oderwana jest od obecnych tendencji do pracy elastycznej. Nie jest to możliwe w każdym zawodzie, jednak coraz więcej pracowników pracuje w ten sposób i warto, by osoba zajmująca się rekrutowaniem pracowników była świadoma innego znaczenia słowa "punktualność" zwłaszcza w odniesieniu do elastycznych godzin pracy.

  • Robot 2019-09-04 13:35:56

    Dobry pracownik to taki, który dobrze pracuje za najniższą krajową, jest lojalny, a przede wszystkim siedzi cicho i nie upomina się o podwyżkę!

  • Dobry pracownik 2019-09-04 12:30:07

    Niestety, pracodawcy nie doceniają dobrych pracowników. Możesz dobrze pracować, a i tak nie dostaniesz podwyżki. Pracuję dla pieniędzy, nie dla idei. Poklepanie po plecach mnie drażni!

  • Ekonom 2019-08-31 13:32:11

    Najważniejsze to lizus i donosiciel.Uczciweo pracownika to się goni,okrada,jak zachoruje to zwalnia pracodawca bo robi koszty

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA