PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Szukamy pracy, nawet jeśli już ją mamy

• Nawet mając stałą pracę, Polacy regularnie sprawdzają serwisy związane z karierą i rekrutacją.
•  Dla największej grupy pracowników najlepszym pracodawcą jest wciąż duża korporacja, zapewniająca prestiż i perspektywy awansu.

  • Autor: JP
  • 29 wrz 2016 13:30
Szukamy pracy, nawet jeśli już ją mamy
Jedynie co 5. respondent sprawdza oferty wyłącznie wtedy, gdy nie ma pracy. (Fot.: Flickr, kate hiscock, CC BY 2.0)
REKLAMA

42 proc. badanych przez MonsterPolska.pl przegląda ogłoszenia wtedy, kiedy myśli o zmianie dotychczasowej pracy, a aż 38 proc. nawet wtedy gdy takiej zmiany nie planuje – po prostu, aby być na bieżąco. Jedynie co 5. respondent sprawdza oferty wyłącznie wtedy, gdy nie ma pracy.

– Jesteśmy społeczeństwem coraz bardziej otwartym na zmiany. Nawet, gdy nasza obecna praca nas zadowala, z tyłu głowy mamy myśl, że zawsze może trafić się lepsza oferta. Dlatego monitorujemy rynek, aby nie przegapić nadarzającej się okazji. Taka sytuacja to wyzwanie dla pracodawców, którzy muszą wkładać coraz więcej wysiłku w to, by zatrzymać pracowników w firmie – mówi Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Gdzie chcemy pracować?

Serwis zapytał badanych również o to, jaki typ pracodawcy preferują. Okazało się, że dla największej grupy pracowników (35 proc.) najlepszym pracodawcą jest duża korporacja, zapewniająca prestiż i perspektywy awansu. Co piąty badany najchętniej pracowałby w firmie z sektora państwowego, która m.in. zapewnia dobre warunki socjalne. 14 proc. wskazań padło na start-upy i małe firmy, w których ma się większy wpływ na podejmowane decyzje. Jedynie 6 proc. respondentów najchętniej wybrałoby wolność samozatrudnienia. Dla czwartek części badanych typ pracodawcy nie ma większego znaczenia.

– Przywiązanie do korporacji jest nadal bardzo duże, jednak prognozujemy, że ta tendencja będzie maleć. Z badań przeprowadzonych jakiś czas temu przez Monster wśród pokolenia millenium wynika, że ci pracownicy zdecydowanie preferują małe i średnie firmy. Rośnie również liczba freelancerów – podkreśla ekspert MonsterPolska.pl.

Zaufany pracodawca

Z badania wynika również, że kandydaci lubią wiedzieć z jakim pracodawcą mają do czynienia i dlatego w procesie rekrutacji sprawdzają informacje o nim. Szukają ich przede wszystkim na stronie internetowej firmy – to źródło wskazało aż 70 proc. badanych. Jedynie 34 proc. uczestników ankiety zagląda na zakładkę kariery na stronie pracodawcy. Ważne są fora internetowe, na które zagląda aż 59 proc. kandydatów, oraz profile pracodawców w serwisach ogłoszeniowych (30 proc.). Jeden na trzech kandydatów pyta znajomych, a jeden na pięciu zagląda na profile w mediach społecznościowych. Jedynie 3,5 proc. badanych nie sprawdza przyszłego pracodawcy w żaden sposób.

– Ten wynik tylko potwierdza rosnące znaczenie employer brandingu. W dzisiejszych czasach samo bycie dobrym pracodawcą przestaje wystarczać. Potrzeba jeszcze aktywności i pomysłu na to, jak poinformować o tym potencjalnych pracowników – podsumowuje Bartosz Struzik.

Badanie przeprowadzone zostało w sierpniu i wrześniu 2016 r. Udział w nim wzięło 200 pracowników.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Szukamy pracy, nawet jeśli już ją mamy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2016-09-29 16:24:45

    Jeżeli firma jest dobrym pracodawcą to nie potrzebuje reklamy. Wieść sama się niesie. Podobnie jest gdy firma jest kiepskim pracodawcą. Informacje łatwo znaleźć. Najgorsi pracodawcy pakują miliony w wizerunek ale to co najwyżej może zadziałać na kogoś kto tam nigdy nie pracował. Ma to też przełożenie na rotację.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.