PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Szukam pracy: Jak stworzyć odpowiedni profil w mediach społecznościowych?

• Dla każdej osoby starającej się zmienić pracę, kluczowe mogą okazać się dwie kwestie – obecność w internecie, a także dobrze przygotowane CV.
• W mediach społecznościowych kandydat powinien opisać swoje doświadczenie i umiejętności oraz opublikować profesjonalne zdjęcie.
• Trzeba też pamiętać o CV, które jest wizytówką kandydata. Ważna jest zarówno forma aplikacji, jak i jej zawartość.

  • Autor: jk
  • 23 maj 2016 12:21
Szukam pracy: Jak stworzyć odpowiedni profil w mediach społecznościowych?
Co powinno znaleźć się w profilu kandydata na portalu, poprzez który poszukuje pracy? (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Chociaż liczba ofert pracy cały czas rośnie, nadal by dostać dobrą pracę - zwłaszcza na stanowiskach specjalistycznych - nie wystarczy znać się na swoim fachu, ale również umieć dobrze się zareklamować i dotrzeć do pracodawcy. By to się udało, niezbędne jest dobrze przygotowane CV oraz umiejętne wykorzystywanie profili społecznościowych.

- Dla rekruterów są one nie tylko świetnym sposobem do nawiązywania kontaktu z kandydatami, ale również weryfikacji ich umiejętności - mówi Anna Moryc, konsultant w firmie doradztwa personalnego Experis, specjalizującej się w rekrutacji w obszarach finansowym, inżynieryjnym oraz IT.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Obecność na portalach społecznościowych, pomaga też podtrzymać zawartą już znajomość.

- Rekruter, który wcześniej miał kontakt z poszukującym pracy, zwykle chętnie powraca do rozmów z nim, kiedy tylko otrzyma sygnał, że kandydat jest znów otwarty na nowe możliwości. Samemu kandydatowi znacznie łatwiej będzie też ten sygnał wysłać za pośrednictwem takiego serwisu – nawet, jeśli wcześniejsza propozycja nie spotkała się z zainteresowaniem - dodaje przedstawiciel Experis.

Co powinno znaleźć się w profilu kandydata na portalu, poprzez który poszukuje pracy?

Trzy elementy, o których zamieszczeniu nie można zapomnieć to: doświadczenie, umiejętności oraz profesjonalne zdjęcie. Warto nie ignorować tego ostatniego, bo będzie ono kojarzone z naszym wizerunkiem. Fotografia powinna być więc profesjonalna, biznesowa, ale również sympatyczna.

Nie można też bać się chwalić sukcesami – jeśli pozyskaliśmy strategicznego klienta lub przyczyniliśmy się do realizacji ważnego projektu, bez wątpienia warto o tym wspomnieć. Można również zamieścić linki prowadzące do przykładów naszych działań, które wcześniej zostały zamieszczone w internecie.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Szukam pracy: Jak stworzyć odpowiedni profil w mediach społecznościowych?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.